تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۶

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به زینبیه دمشق

در وضعیتی که ملت و ارتش سوریه حساسیت‌ مضاعفی نسبت به تحولات غزه نشان داده و حتی در جنوب سوریه و جولان اشغالی به تبادل آتش با اشغالگران روی آورده‌اند، گروه‌های تروریستی در شمال سوریه به حملات خود علیه ارتش شدت بخشیده‌اند.
کد خبر: ۷۲۹۰۵

به گزارش معاصر، دمشق بار دیگر هدف حملات موشکی رژیم صهیونیستی قرار گرفت. روز چهارشنبه، ساعت 15:10 به وقت محلی، دو موشک از جولان اشغالی به سمت منطقه «زینبیه» در جنوب دمشق شلیک شد. شدت این حمله به اندازه‌ای بود که جنوب پایتخت سوریه به لرزه درآمد و دودهای ناشی از انفجار به آسمان برخاست.

منطقه زینبیه، یکی از مناطق جنوبی پایتخت سوریه است که شیعیان زیادی در آن‌جا زندگی می‌کنند. در طول سال‌های جنگ داخلی سوریه، پایگاه بسیاری از گروه‌های مقاومت در این منطقه قرار داشت؛ اما با رفع خطر سقوط نظامی دمشق و پایان دوره اشغالگری داعش، بخش مهمی از این پایگاه‌ها تعطیل شدند.

«صهیب المصری»، خبرنگار میدانی مشهور سوری در این زمینه می‌گوید: «این بار قسمتی در حاشیه جنوبی منطقه زینبیه هدف حمله موشکی اسرائیل قرار گرفت. این نخستین حمله صهیونیست‌ها به زینبیه نبود؛ بلکه آن‌ها در گذشته به این منطقه حمله کرده‌اند. اسرائیلی‌ها تصور می‌کنند در این منطقه، پایگاه‌های نیروهای حزب الله لبنان و مستشاران ایرانی وجود دارد و نیروهای مقاومت در این‌جا آموزش می‌بینند و هدایت می‌شوند. به این جهت، بارها این منطقه را هدف قرار می‌دهد. در کنار آن باید به مسأله تنش‌های نظامی در مرزهای جولان اشغالی اشاره کرد که باعث نگرانی صهیونیست‌ها شده است.»

بنا بر اطلاعات منتشره از سوی منابع نظامی سوریه، دو موشک زمین به زمین از منطقه جولان اشغالی به سمت زینبیه شلیک شده بود که یکی از آن‌ها توسط سامانه پدافند ارتش سوریه ردگیری شد. اما موشک دوم به اطراف پایتخت و به صورت خاص به حاشیه جنوبی منطقه زینبیه برخورد کرد.

«معتصم عیسی» کارشناس و تحلیلگر سیاسی پیرامون زمینه‌ها و علل این تجاوز رژیم صهیونیستی اظهار داشت: «رژیم صهیونیستی جنگ روانی سنگینی راه انداخته است. آن‌ها ادعا می‌کنند گروه‌های مقاومت از کشورهای مختلف مانند فلسطین، لبنان و... در دمشق حضور دارند و این را دستاویزی برای تجاوز به سوریه قرار می‌دهد.»

او در ادامه افزود: «تمامی اجزاء محور مقاومت اتفاق نظر دارند که جنگ اصلی و محوری در غزه صورت گرفته است. هم‌چنین اجماع کامل وجود دارد که مقاومت در غزه می‌تواند در برابر رژیم صهیونیستی بایستد؛ بدون آن‌که جبهه‌های نبرد بیش‌تری [در مرزهای سرزمین‌های اشغالی] مشتعل شود. فعال شدن جبهه‌های نبرد بیش‌تر می‌تواند باعث شود تا کشورهای غربی و نظام بین‌الملل به صورت جدی‌تر از رژیم صهیونیستی حمایت کنند.»

رژیم صهیونیستی پیش‌تر نسبت به تشدید تنش در مرزهای سوریه و لبنان هشدار داده بود. اکثر شهرک‌های صهیونیست‌نشین در شمال سرزمین‌های اشغالی – و به خصوص در منطقه جولان اشغالی - تخلیه شده‌اند و ساکنان آن از ترس توان نظامی مقاومت، خانه‌های خود را ترک کرده‌اند.

 
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز