تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۷۹°  بیشینه ۲۴.۹۹°
۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹

بارندگی‌ در استان کرمانشاه ۲.۵ شد

بررسی آمار بارندگی‌های استان نشان می‌دهد میزان بارش ها در استان در سال زراعی جاری در مقایسه با مدت مشابه سال زراعی گذشته ۲.۵ برابر افزایش یافته است
کد خبر: ۷۲۹۲۹

به گزارش معاصر، سعید قاسمی اظهار کرد: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون به طور میانگین ۸۳ میلی متر بارش در این استان به وقوع پیوسته است که این میزان در مدت مشابه شال زراعی گذشته تنها ۲۴ میلی متر بوده است.

وی میانگین بارش های بلند مدت را نیز طی این مدت ۷۶.۵ میلی متر اعلام کرد و یادآور شد: میزان بارش های سال زراعی جاری در مقایسه با میانگین بلند مدت سالانه نیز هشت درصد افزایش نشان می دهد.

رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه اضافه کرد: بررسی آمار بارندگی های استان در سال زراعی جاری نشان می دهد که گواور با ۱۴۸ ، اسلام آباد غرب با ۱۳۵، کرند غرب با ۱۳۱، جوانرود با ۱۲۶ و گهواره با ۱۱۲ میلی متر بارش به ترتیب بیشترین بارندگی ها را در استان به خود اختصاص داده اند.

قاسمی اضافه کرد: سرارود با ۳۹، صحنه و جوانرود با ۴۴ و سنقر با ۴۹ میلی متر بارندگی نیز به ترتیب دارای کمترین میزان بارندگی در بین ایستگاه های استان در این مدت بودند.

وی یادآور شد: شهرستان کرمانشاه نیز از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۷۸ میلی متر بارندگی در آن به ثبت رسیده است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته تنها ۱.۳ میلی متر بود.

افزایش ۲.۵ برابری بارندگی‌ها در استان کرمانشاه

قاسمی در مورد وضعیت آب و هوای استان در هفته جاری نیز افزود: بر اساس آخرین تحلیل از داده های هواشناسی، شرایط پایدار حاکم در جو منطقه، کم و بیش تا روز یکشنبه ادامه می یابد که این شرایط به استثنای در بعضی ساعات رشد ابر و وزش باد که غالباً ملایم خواهد بود؛ پدیده قابل توجه دیگری برای سطح استان در پی نخواهد داشت.

رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه ادامه داد: به دنبال این شرایط، در روز دوشنبه گذر موجی کوتاه، ضمن تشدید نسبی وزش باد، سبب بارش پراکنده باران در سطح استان خواهد شد که احتمال بارش، در نواحی شمالی و غربی بیشتر به نظر می رسد.

وی ادامه داد: با عبور این موج، مجدداً از اواسط سه شنبه تا پایان هفته شرایط پایداری در سطح استان حاکم می گردد ضمن آنکه دمای هوا که تا روز دوشنبه در غالب نقاط تغییرات چندانی نخواهد داشت، در روز سه شنبه تا بامداد چهارشنبه به طور نسبتاً محسوس کاهش و در ادامه تا پایان هفته به آرامی افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
برچسب ها : کرمانشاه بارندگی
ارسال نظر

آخرین اخبار روز