تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۱۹.۷۹°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷
رییس سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران :

بیماری که بیشتر از سرطان‌ جان انسان‌ها را می‌گیرد

دکتر مسعود حبیبی بیماری دیابت را یکی از چالش‌های اصلی حوزه سلامت کشور خواند که بیش از سرطان‌های شایع مرگ‌ومیر دارد و از آمار هفت میلیون نفری مبتلایان به این بیماری در کشور خبر داد.
کد خبر: ۷۲۹۳۳

به گزارش معاصر، دکتر مسعود حبیبی امروز شنبه در نشست خبری «دهمین کنگره بین المللی زخم و ترمیم بافت» اظهار داشت: به لطف خداوند متعال امسال دهمین کنگره زخم و ترمیم بافت با هدف ارتقاء دانشی و نشر دانش در حوزه های زخم و ترمیم بافت از ۸ تا ۱۰ آذرماه در تالار ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار می شود.

وی گفت: حوزه زخم یکی از چالش های حوزه سلامت در دنیا محسوب می شود؛ به طوری که هشت دهم جمعیت دنیا دچار این عارضه می شوند و علت آن نیز بیماری های مزمن از جمله بیماری های غیرواگیر همچون دیابت، عروقی، کم تحرکی، سوختگی ها و سرطان ها است.

رییس سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران در ادامه با تاکید بر اینکه، یکی از مهمترین علت های بروز زخم ها، بیماری دیابت است، تصریح کرد: طبق آمار در حال حاضر بیش از هفت میلیون نفر در کشور دچار دیابت هستند.

وی همچنین گفت: اهمیت زخم به شکلی است که مرگ و میر پنج ساله این بیماری دو برابر سرطان سینه به عنوان شایع ترین سرطان زنان است و طبق اعلام محققان مرگ و میر این بیماری از جمع سرطان های سینه و پروستات به عنوان شایع ترین سرطان در مردان بیشتر است و این بیماری به طورحتم یک بار اقتصادی سنگینی را به جامعه تحمیل می کند.

حبیبی همچنین گفت: ۱۵ درصد افرادی که دچار دیابت می شوند، با زخم های پای دیابتی مواجه خواهند شد و این موضوع اهمیت پرداختن صحیح به این مسئله را بیشتر کرده است.

وی گفت: در دهمین کنگره زخم و ترمیم بافت تمام تلاش ما این است که علاوه بر نشر دانش روز دنیا و تبادل نظر در خصوص این بیماری، دستاوردهای علمی روز هم بین محققان کشورمان به اشتراک گذاشته شود و محققان کشور ما با این بیماری بیشتر آشنا شوند و همکاری بین بخشی و بین دانشگاهی در این حوزه به منظور ارتقاء دانشی آنها فراهم شود.

رییس سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران همچنین اظهار داشت: امسال در کنگره یک ظرفیت دیگری ایجاد کرده ایم که در ۹ دوره گذشته نبوده است، به طوری که دومین ایده بازار سلامت را همزمان با این کنگره با معرفی ۱۰۰ ایده جدید برگزار خواهیم کرد و این فرصت ارزشمندی برای ایده پردازان و استارتاپ های فعال در این حوزه خواهد بود.

دهمین کنگره بین المللی زخم و ترمیم بافت با شعار «Wound and world: Return to wellness» به همت سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران از ۸ تا ۱۰ آذر ماه در مرکز همایش‌های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی، تالار ابوریحان برگزار خواهد شد.

این رویداد علمی مهم‌ترین گردهمایی متخصصان، محققان، درمانگران و دانشجویان در زمینه زخم و ترمیم بافت در کشور است که به صورت سالانه توسط پژوهشکده فناوری‌های زخم و ترمیم بافت یارا و مرکز تحقیقات لیزر در پزشکی سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران با هدف ارائه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در این حوزه برگزار می‌شود.

علاقمندان می توانند مقالات علمی خود را به زبان انگلیسی از طریق وب سایت رسمی کنگره به نشانی Wtrc.ir در محورهای تخصصی پوست، داخلی، جراحی، فناوری‌های نوین (تشخیص، پیشگیری، درمان)، مهندسی بافت، پزشکی بازساختی، نانوتکنولوژی، علوم پایه، علوم سلولی و ملکولی، سبک زندگی، توانبخشی و پرستاری ارسال کنند. مقالات پذیرفته شده در دو بخش سخنرانی و پوستر ارائه خواهد شد.

همزمان با برگزاری این کنگره، دومین رویداد ایده بازار سلامت، نمایشگاه تخصصی تجهیزات پزشکی و دارویی و کارگاه‌های جانبی تخصصی نیز برگزار می شود.

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز