تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۲.۷۹°
۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸
گزارش تحلیلی معاصر:

بتن پر مصرف ترین مصالح ساختمانی

هزاران سال است که بتن در ساخت و ساز استفاده می شود و این ماده پر مصرف ترین مصالح ساختمانی است.
کد خبر: ۷۳۰۰۲

به گزارش معاصر، بتن به عنوان یک توده شیمیایی است که مهترین مواد اتصال آن سیمان و آهک هستند.هزاران سال است که بتن در ساخت و ساز استفاده می شود و این ماده پر مصرف ترین مصالح ساختمانی است.

مزایا بتن

برخلاف سنگ ها بتن عاری از عیب و نقص است. بادوام بودن بتن جای تعجبی نمی‌گذارد در بدترین شرایط آب و هوایی به خوبی دوام می‌آورد و پایداری فوق‌العاده ای در سازه ها دارد.بتن به دلیل غیرقابل احتراق بودنش ماندگار است،مصالحی بسیار قوی که در سقف گنبدی پانتئون در رم که بین 120تا124سال پس از میلاد ساخته شده که همچنان استوار است.

بتن پر مصرف ترین مصالح ساختمانی

بتن زیبایی خاصی به کفپوش می‌دهد کف براق و مدرن می‌کند،از این ماده فقط به عنوان پایه استفاده نمی‌شود بلکه یکی از مهم ترین نکات در انتخاب بتن تطبیق پذیری آن است،از بتن می‌توان در انواع سازه‌ها از فلای اوور تا کف سازه استفاده کرد.

بتن پر مصرف ترین مصالح ساختمانی

معایب بتن

بتن در مقایسه با سایر مواد مقاومت کششی و شکل پذیری کمی دارد.در مواقعی این ماده باید با میله فولادی ،سیم تقویت شود تا مقاومت کششی آن بهبود یابد.

بتن پر مصرف ترین مصالح ساختمانی

برای اطمینان از عملکرد بتن باید توسط متخصصان حرفه‌ای ترکیب شود.اگر از کارگران با تجربه استفاده نشود ممکن است سازه با مشکلات جدی روبه رو شود .اگر بتن به درستی ترکیب یا نصب نشود احتمال ترک خوردن آن وجود دارد که این سازه یک مشکل بسیار جدی در سازه به شمار می‌رود و تاثیر به سزایی در مقاومت سازه دارد.

بتن پر مصرف ترین مصالح ساختمانی

خبرنگار:آیدا جهازی

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز