تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۱.۷۹°
۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۵

قیمت مسکن در تهران 20 درصد کاهش یافت

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از کاهش ۲۰ درصدی قیمت مسکن با اجرای طرح نظارت بر بنگاه‌های املاک خبر داد و گفت‌: در هفته حدود ۲۰ بنگاه‌ متخلف پلمب می‌شوند.
کد خبر: ۷۳۱۶۲

به گزارش معاصر حسین جنتی، اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح نظارت بر عملکرد بنگاه‌های املاک استان تهران تا امروز قیمت مسکن به‌طور متوسط 20 درصد کاهش یافته است.

وی افزود: به‌عنوان مثال در شهر جدید پردیس در همان هفته اول برخورد با بنگاه‌های متخلف بیش از 25 درصد قیمت مسکن کاهش یافت.

وی تصریح کرد: در سطح استان تهران نیز حداقل 20 درصد کاهش قیمت تا کنون ثبت شده است. این کاهش قیمت در دو مرحله اجرا طرح برخورد با بنگاه‌های املاک متخلف و غیرمجاز استان روی داده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اعلام این‌که هر هفته حدود 20 بنگاه متخلف در استان تهران پلمب می‌شود، گفت: این بنگاه‌ها دو نوع تخلف دارند؛ یکی این‌که بنگاه‌ها مجوز فعالیت ندارند. دومین مورد تخلف نیز مربوط به بنگاه‌هایی است که مجوز فعالیت دارند اما به‌دلیل تخلفاتی از جمله دریافت کمیسیون بالاتر از نرخ‌های مصوب و عدم صدور کد رهگیری با آنها برخورد شده و پلمب می‌شوند.

به گزارش تسنیم، وزارت راه و شهرسازی با همکاری تعزیرات حکومتی از تابستان امسال تا امروز طی دو مرحله طرح ساماندهی مشاوران املاک را در سراسر کشور اجرایی کرده است. به گفته وزیر راه و شهرسازی خروجی اجرا این طرح و برخورد با بنگاه‌های متخلف کاهش 20 تا 30 درصدی قیمت‌ مسکن بوده است.

انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز