تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰

نشست آتی شورای عالی کار

پیشنهاد فعال‌تر شدن تعاونی‌ها در بحث راه‌اندازی قرارگاه مسکن کارگری را مطرح کرد.
کد خبر: ۷۳۱۸۸

به گزارش معاصر، هادی ابوی درباره تشکیل کمیته‌ دستمزد شورای عالی کار اظهار کرد: به طور مرسوم کمیته دستمزد شورای عالی کار از اواخر آذر ماه تشکیل و جلسات آن طی سه ماه پایانی سال برگزار می‌شود اما کمیته مزد شورای عالی کار احتمالا از جلسه آتی شورای عالی کار به شکل رسمی و قطعی تشکیل خواهد شد و ابعاد دستمزد ۱۴۰۳ و هزینه‌های سبد معیشت خانوار را مورد بررسی قرار خواهد داد.

وی گفت: در کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کمیته مزد فعال و در حال رصد استان‌ها و جمع آوری گزارش‌ها و اطلاعات مربوط به وضع معیشت و حقوق و دستمزد کارگران است و مطالعات و تحقیقات پژوهشی لازم را در این خصوص انجام می‌دهد.

نماینده کارگران در شورای عالی کار درباره راه‌اندازی قرارگاه مسکن کارگری نیز گفت: درباره راه‌اندازی قرارگاه مسکن کارگران در سطح ملی و استانی آیین‌نامه‌ای در نشست قبلی شورای عالی کار پیشنهاد و از اعضای شورا خواسته شد تا نظراتشان را در این باره ارائه دهند. روز گذشته نظرات از طریق کانون ارائه و پیشنهاد شد که بخش تعاون به ویژه تعاونی‌های مسکن باید در این زمینه فعال‌تر باشند.

مشاور کانون انجمن‌های صنفی کارگران خراسان رضوی گفت: در حال حاضر تعاونی‌های جهش مسکن در برخی استان‌ها ایجاد شده است، البته در خراسان رضوی به دلیل باقی ماندن برخی از واحدهای مسکن مهر هنوز طرح نهضت ملی مسکن یا پروژه جهش مسکن را به تعاونی‌ها واگذار نکرده اند. تنها پروژه ۲۰۰۰ واحدی گلبهار از محل طرح نهضت ملی مسکن بود که سال گذشته کلنگ‌زنی آن انجام شد.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز