تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۹.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
مدیرعامل انجمن اتیسم ایران :

خدمات توانبخشی و آموزشی به افراد مبتلا به اتیسم در خانه‌های امید

سعیده صالح‌غفاری گفت این خانه‌ها مراکزی هستند که کودکان زیر هفت سال می‌توانند خدمات جامع توانبخشی و آموزشی را به صورت استاندارد و با ارزیابی‌های دوره‌ای دریافت کنند.
کد خبر: ۷۳۲۲۱

به گزارش معاصر، سعیده صالح‌غفاری در مراسم افتتاح خانه امید پنج انجمن اتیسم ایران در جنوب تهران، گفت: انجمن اتیسم ایران با کمک حامیان و دوستداران اتیسم از ابتدای سال ۱۴۰۱ اقدام به راه‌اندازی خانه‌های امید در کشور کرده است.

صالح غفاری با اشاره به اینکه مدل الگوی ایجاد این مراکز کاملا مشارکتی و با همکاری بخش‌های دولتی، خصوصی و انجمن اتیسم بوده است،‌ اظهار کرد: در حال حاضر با همکاری شهرداری تهران (شهر سالم) پنجمین خانه امید در پهنه جنوب غرب افتتاح شد. این مرکز می‌تواند به ۱۰۰ کودک طیف اتیسم خدمات جامع توانبخشی و آموزشی ارائه دهد. همچنین همزمان برای والدین دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود.

در مراسم افتتاح خانه امید پنج، سعیده صالح غفاری _ مدیرعامل انجمن اتیسم ایران، مجید باقری _ معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران، تورج فرهادی _ شهردار منطقه ۱۹ تهران، امیر نورمحمدی مدیرعامل شرکت شهر سالم تهران و ... حضور داشتند.

بنابر اعلام انجمن اتیسم ایران، خانه امید پنج که در جنوب تهران واقع شده است امکان خدمت‌رسانی به اهالی مناطق جنوب و جنوب غرب تهران را داراست. پیش از راه‌اندازی این مرکز، اهالی جنوب تهران برای دریافت خدمات به واحد مرکزی انجمن در غرب تهران در مجاورت اتوبان شهید ستاری مراجعه می‌کردند اما اکنون روزانه بیش از یکصد کودک دارای اختلال اتیسم می‌توانند به این مرکز مراجعه کرده و از امکان توان‌بخشی در این مرکز بهره‌مند شوند.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز