تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۸
دبیر علمی نوزدهمین کنگره شنوایی شناسی ایران :

۱۰ تا ۱۵ درصد از جمعیت کشور دچار وزوز گوش هستند

مهنا جوانبخت گفت پیش بینی می‌شود با توجه به استفاده افراد نوجوان و جوان از دستگاه‌های صوتی، این میزان در سال‌های آینده افزایش یابد.
کد خبر: ۷۳۲۵۹

به گزارش معاصر از انجمن شنوایی شناسی ایران، مهنا جوانبخت روز سه شنبه در حاشیه برگزاری این کنگره (۱۴ تا۱۶ آذر) در یک نشست خبری که در هتل المپیک برگزار شد، افزود: معاینه شنوایی، بعد از ۴۰ سالگی باید هر سال انجام شود زیرا افراد سالمند که دچار کم شنوایی هستند و از سمعک استفاده نمی‌کنند، با عارضه‌های دیگری مواجه خواهند شد.

جوانبخت با اشاره به اینکه برنامه غربالگری شنوایی نوزادان، در بدو تولد در سراسر کشور انجام می‌شود، در خصوص میزان شیوع کم شنوایی، گفت: طبق آمار جهانی، سه نوزاد کم شنوا در هر ۱۰۰۰ تولد است که آمار ایران در همین حدود است.

وی ادامه داد: در کنگره امسال، بیش از ۳۵ تن از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها سخنرانی دارند. از مجموع ۲۱۵ مقاله ارسالی به کنگره، ۳۳ مقاله در قالب سخنرانی و ۵۳ مقاله به صورت پوستر ارائه می‌شود.

احمد رضا ناظری رییس کنگره شنوایی شناسی ایران نیز افزود: اکنون رشته شنوایی شناسی در ۱۲ دانشگاه علوم پزشکی کشور آموزش داده می‌شود و به زودی رشته دکترای حرفه‌ای شنوایی شناسی را خواهیم داشت که فقط برای اقدامات بالینی تربیت خواهند شد.

وی با یادآوری اینکه سه هزار شنوایی شناس در کشور از سازمان نظام پزشکی پروانه فعالیت گرفته اند، تصریح کرد: با توجه به پاندمی کرونا، چند سالی بود که کنگره را نداشتیم و لازم بود امسال کنگره شنوایی شناسی را برگزار کنیم.

نسرین گوهری رئیس انجمن علمی شنوایی شناسی ایران نیز اظهار داشت: کنگره امسال با حضور اساتید ۱۲ دانشگاه علوم پزشکی که رشته شنوایی شناسی را دارند، برگزار شده است.

وی به غربالگری شنوایی نوزادان اشاره کرد و افزود:کم شنوایی یک معلولیت پنهان است که باید به موقع درمان شود.

گوهری گفت: کم شنوایی در محیط کار باید مورد توجه قرار بگیرد و استفاده از محافظت‌های صدا برای افرادی که در محیط‌های پر سروصدا شاغل هستند، توصیه می‌شود.

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز