تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۸۴°  بیشینه ۲۵.۷۹°
۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۱
در برنامه هفتم توسعه؛

پیش بینی تولید ۱۰ میلیون تن محصولات گلخانه ای در کشور

مدیر کل دفتر امور گلخانه ها، گیاهان زینتی، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در برنامه هفتم توسعه، افزایش ده میلیون تن محصولات گلخانه ای برای وزارت جهاد کشاورزی پیش بینی شده است.
کد خبر: ۷۳۲۶۲

به گزارش معاصر به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، الهام فتاحی فر در آئین گشایش هجدهمین نمایشگاه تخصصی باغبانی، گل و گیاه زینتی و نهاده های کشاورزی در استان فارس، بیان کرد: تحقق این امر نیازمند یک مطالعه جامع در استان های مستعد توسعه گلخانه ها است.
به گفته وی؛ فارس با ۸۸۰ هکتار گلخانه در زمینه سبزی و صیفی و گل و گیاهان زینتی در سال گذشته با تحقق ۱۵۰ درصد بیشتر از برنامه پیش بینی شده موفق به کسب رتبه اول در واحدهای گلخانه ای کشور شد.
این مقام مسئول تصریح کرد: استان فارس جزو استان هایی است که ظرفیت توسعه گلخانه را دارد و شرکت های گلخانه ساز و تامین کننده نهاده های تولیدی نقش مهمی در این زمینه دارند.
او به اهمیت بحث آموزش و انتقال دانش فنی اشاره کرد و افزود: باید از طریق بخش تحقیقات، دانشگاه شیراز و دانشکده کشاورزی به توسعه گلخانه ها در فارس کمک کنیم.
فتاحی فر؛ افزایش قیمت نهاده ها و زیرساخت های توسعه گلخانه را از دلایل افزایش هزینه سرمایه گذاری در این بخش دانست.
وی به حمایت های تسهیلاتی از متقاضیان توسعه گلخانه اشاره کرد و گفت: یکی از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی در تخصیص اعتبارات، پرداخت تسهیلات گلخانه است.
فتاحی فر تصریح کرد: امیدواریم سازمان برنامه و بودجه یک نگاه ویژه به بحث حمایت های تسهیلاتی گلخانه ها داشته باشد تا وزارت جهاد کشاورزی بتواند اهداف توسعه گلخانه را در کشور محقق کند.
مدیرکل دفتر امور گلخانه ها، گیاهان زینتی، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی ضمن بازدید از غرفه های نمایشگاه اظهار کرد: این نمایشگاه به لحاظ تعداد شرکت کننده و بازدیدکننده و تنوعی که در حضور شرکت های مختلف دارد جزو نمایشگاه های برتر کشور است و این امر در بازدید از غرفه ها کاملا مشهود است که جای تقدیر دارد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز