تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۹.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۱

صنعت نفت پیشتاز در حمایت از سازندگان داخلی

غلامرضا كمالي مديرعامل شركت بهره برداري نفت و گاز گچساران از تهيه و تامين بيش از 2 هزار و 900 قلم كالا به ارزش بيش از 5 هزار ميليارد ريال از ابتداي سال 1402 تا كنون در اين شركت خبر داد .
کد خبر: ۷۳۲۶۸

به گزارش معاصر به نقل از روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به نقل از نفت و گاز گچساران مدیرعامل  این شرکت  تصريح كرد: از مجموع 2 هزار و900  قلم كالا  بيش 2300  قلم آن به ارزش بيش از 3800  ميليارد ريال توسط سازندگان داخلي و به سفارش شركت بهره برداري نفت و گاز گچساران ساخته شده است.

كمالي بيان كرد: اين اقلام در قالب 650 درخواست از ادارات مختلف توسط شركت هاي داخلي ساخته شده است و اين ميزان خريد نسبت به مشابه سال گذشته  45% درصد رشد داشته است.

مديرعامل نفت گچساران خاطرنشان كرد: همچنين از ابتداي امسال اين شركت بيش 900 قلم  كالا به ارزش بيش از 700  ميليارد ريال از فروشندگان و تامين كنندگان در شهر گچساران خريداري نموده است كه اين حجم از خريد كالا تاثير به سزايي در توانمند سازي ، ايجاد اشتغال و گردش مالي و رونق اقتصادي در شهرستان گچساران داشته است .

نفت و گاز گچساران ، 60  قرارداد جديد براي تامين و توليد قطعات موردنياز خود منعقد كرد

 مديرعامل شركت بهره برداري نفت و گاز گچساران در ادامه از امضاي 60 قرارداد مهم براي تامين و توليد قطعات موردنياز اين شركت خبر داد.

 كمالي با بيان اينكه مجموع ارزش اين قرارداد ها  حدود 3هزار ميليارد ريال است اظهار داشت: «خريد سيستم ها و قطعات توربين و كمپرسور هاي گازي و تلمبه هاي نفت » و «قطعات الكترونيك و ابزاردقيق» از جمله قراردادهايي هستند كه مجوزهاي عقد قرارداد آنها صادر ‏شده است.

مديرعامل نفت گچساران با اشاره به اينكه بيش از 80 درصد اين قرادادها از توليدات شركت هاي داخلي است خاطرنشان كرد: عمده اين نيازها شامل ماشين آلات، قطعات الكتروپمپ ها، توربوكمپرسورها، تجهيزات، موادشيميايي وخدمات و نرم افزار در حوزه‌هاي فني، عملياتي وخدماتي  است.

وي افزود: با توجه به قانون حمايت از توليد بار اول در معامله با شركت‌هاي ‏دانش بنيان، برخي نيازهاي فن آورانه شركت بهره برداري نفت و گاز گچساران از اين طريق در دست پيگيري است. همچنین تاكيد اين شركت در استفاده حداكثري از توانمندي هاي شركت هاي داخلي با برنامه ريزي دقيق و نياز سنجي صحيح در كنار حمايت از شركت هاي دانش بنيان يك اصل مهم است و بر همين اساس استفاده ازظرفيت هاي موجود در حوزه ساخت قطعات حساس و پيچيده از نمونه هاي بارز در اين خصوص مي باشد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز