تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۵.۷۹°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۸
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران:

تبدیل چالش‌های عملیاتی به مسائل فناورانه

خجسته مهر، معاون وزیر نفت افزود: اقتصاد نفت و گاز باید دانش بنیان شود و در این مسیر شرکت ملی نفت ایران اقدام به گسترش همکاری های علمی و فناورانه با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی کرده است.
کد خبر: ۷۳۵۱۱

به گزارش معاصر، محسن خجسته‌مهر در نشست پژوهش و فناوری که چهارشنبه، ۲۲ آذرماه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، با بیان اینکه این دانشگاه جزو برترین دانشگاه های کشور در زمینه فناوری است، اظهار کرد: پروژه های فعلی که در آن همکاری فناورانه بین نفت و دانشگاه برقرار است تا حصول نتیجه باید پیگیری شوند.

معاون وزیر نفت افزود: اقتصاد نفت و گاز باید دانش بنیان شود و در این مسیر شرکت ملی نفت ایران اقدام به گسترش همکاری های علمی و فناورانه با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی کرده است.

خجسته مهر با بیان اینکه باید به سمت گسترش پایلوت های فناورانه حرکت کنیم، افزود:‌ در گذشته ارتباط بین دانشگاه و صنعت ضعیف بود و باید در این مسیر اقدام های مختلف و ساختاری انجام شود تا اصحاب دانشگاه به شناخت عمیقتری از پیچیدگی های عملیات در نفت برسند.

وی افزود: در این مسیر برنامه هایی مانند اردوی راهیان پیشرفت و برگزاری نشست ها و برنامه های مختلف در سطح صنعت نفت با حضور اساتید و دانشجویان می تواند به شناخت بهتر از ظرفیت ها  و پیچیدگی های عملیاتی صنعت نفت کمک کند.

معاون وزیر نفت بر ضرورت ایجاد میدان‌های نفت و گاز دیجیتال تأکید کرد و افزود: در پرتو تحول دیجیتال و هوشمندسازی، مرکز راهبری هوش مصنوعی و میادین هیدروکربوری دیجیتال را ایجاد خواهیم کرد.

وی افزود: در این مسیر باید ۱۵ میدان نفت و گاز دیجیتال را عملیاتی کنیم که هزینه‌ های سرمایه‌ای و عملیاتی را کاهش خواهد داد و نظارت لحظه‌ای در همه مراحل را برای پایداری تولید نفت و گاز و بررسی مشکلات عملیاتی به شکل هوشمند امکان ‌پذیر می‌ کند.

خجسته مهر با اشاره به اینکه در فاز ۱۱ پارس جنوبی یک عملیات مهندسی ویژه و خاص انجام شد، گفت: این پروژه در بخش تصمیم گیری مدیریتی و در بخش عملیاتی یکی از منحصربفردترین و خاص ترین پروژه های صنعت نفت است و متخصصان شرکت ملی نفت ایران در این مسیر دستاورد بزرگی را رقم زدند که واکنش های بین المللی نیز به همراه داشت.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه در ۲ سال گذشته اقدام های مختلف و مهمی در این شرکت انجام شده است، افزود: در بخش تولید و صادرات دستاوردهای بزرگی رقم خورد و اکنون رشد ۶۰ درصدی در بخش تولید نفت نسبت به آغاز دولت ثبت شده است که همین مساله در افزایش صادرات نفت ایران نیز تاثیرگذار بود.

در ابتدای این نشست، عباس موسوی، سرپرست دانشگاه صنعتی شریف، طرح های دانش بنیان و پروژه های در دست اجرای این دانشگاه در بخش بالادستی نفت را تشریح کرد

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز