تهران ۱۹.۸۴° كمينه ۱۹.۸۴°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸
مدیرعامل شرکت نفت و گاز آغاجاری:

از چاه‌های کم‌فشار میدان پازنان افزایش تولید ۴۰۰ هزار بشکه‌ای نفت محقق شد

جواد تقی‌زاده گفت: در مجموع با انجام روش‌های اصلاحی روی چاه‌های کم‌فشار میدان پازنان بیش از ۴۰۰ هزار بشکه نفت در هشت ماه گذشته برداشت شد.
کد خبر: ۷۳۵۴۶

به گزارش معاصر، جواد تقی‌زاده با تشریح اقدام‌های اصلاحی انجام‌شده روی چاه‌های میدان نفتی پازنان افزود: با بررسی مشکلات و تنگناها روی چاه‌های کم‌فشار میدان پازنان با استفاده از دستگاه تفکیک‌گر سیار و انجام عملیات زنده‌سازی چاه با دستگاه لوله مغزی سیار، همچنین انجام اصلاحیه ایجاد هدر مشترک در نقطه تلاقی خطوط جریانی چاه‌ها افزایش تولید بیش از ۳ هزار بشکه در روز محقق شد.

وی افزود: با توجه به اهمیت ایجاد ظرفیت تولید در همین زمینه اصلاحیه تولید از هشت چاه کم‌فشار با حداقل دبی ۵ هزار بشکه در روز به همراه طرح پیشنهادی استفاده از پمپ‌های چند فازی به‌ جای استفاده از دستگاه تفکیک‌گر سیار برای نخستین بار در شرکت نفت و گاز آغاجاری با هدف جلوگیری از سوزاندن گازهای همراه نیز ارائه شد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز آغاجاری گفت: در مجموع با انجام اقدام‌های یادشده و دیگر روش‌های اصلاحی روی چاه‌های کم‌فشار میدان پازنان بیش از ۴۰۰ هزار بشکه نفت در هشت ماه گذشته برداشت شد.

تقی زاده اظهار کرد: انجام این اقدام‌ها امسال ازسوی مدیریت امور فنی شرکت متبوع کاهش خیره‌کننده مصرف مواد تعلیق‌شکن و صرفه‌جویی اقتصادی ۹ میلیارد ریالی را به‌دنبال داشت

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز