تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس

مرکز پژوهش‌ها ۲۰۲ گلوگاه فساد را شناسایی کرده است

مرکز پژوهش‌ها ۲۰۲ گلوگاه فساد را شناسایی کرده است
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: مرکز پژوهش‌ها با همکاری دستگاه‌های نظارتی ۲۰۲ گلوگاه مفسدالفساد را احصا کرده و ۳۷ مورد آن تحویل و ریشه‌یابی شده و در اختیار دستگاه‌های نظارتی قرار گرفته است.
کد خبر: ۷۳۵۷۷

به گزارش معاصر، بابک نگاهداری در مراسمی به مناسبت روز پژوهش تصریح کرد: دبیرخانه مبارزه با فقر، فساد و تبعیض در مرکز پژوهش‌ها راه‌اندازی شده است که با همکاری دستگاه‌های نظارتی ۲۰۲ گلوگاه فساد شناسایی و راهکارهایی برای فقر و فساد ارائه شده است. در فاز اول موارد احصا شده در اختیار دستگاه‌های نظارتی قرار گرفته است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در تشریح اقدامات تحولی مرکز پژوهش‌ها اظهار کرد: گزارش‌های مرکز پژوهش‌ها رشد کمی و کیفی داشته است ما تلاش کردیم براساس توصیه رئیس مجلس شورای اسلامی از کارگزار پیرو به کارفرمای پیشرو تبدیل شویم. در همین راستا یک‌سال قبل از تدوین برنامه هفتم توسعه، پیش‌نویس برنامه هفتم توسعه تهیه شد ستاد بودجه هم تشکیل و منشور حکمرانی مردمی تدوین شد.

نگاهداری با اشاره به رویکرد مردمی سازی گفت: مرکز نوآوری و خانه خلاق و همچنین اندیشکده حکمرانی راه‌اندازی شد که این ظرفیتی برای مشارکت مردم است. زیست‌ بومی در قالب نوآوری و خانه خلاق حول مرکز پژوهش‌ها شکل گرفت و تعداد قابل توجهی از اساتید کمک کردند.

پروژه تنقیح قوانین با هوش مصنوعی تا انتهای دوره مجلس یازدهم به پایان می‌رسد

وی تقویت بنیه کارشناسی مرکز را رویکرد تحولی دیگر برشمرد و اظهار کرد: امکان شبیه سازی طرح‌ها و لوایح را فراهم کردیم پروژه تنقیح قوانین با هوش مصنوعی تا انتهای دوره مجلس یازدهم به پایان می‌رسد.

نگاهداری با بیان این‌که مرکز پژوهش‌ها براساس جدول برنامه‌ای کارهایش را انجام می‌دهد، بیان کرد: رشد فعالیت‌ها به خاطر برنامه‌محوری و پایش است شورای راهبردی تولیدات مرکز هم راه‌اندازی شده، ۶۰۰ بسته نظارتی به مجلس شورای اسلامی و ۵۷۰ بسته عملیاتی به دولت و وزارتخانه‌ها ارائه شدند.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز