تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۱۹.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۹
یک دانشجوی اخراجی:

خیلی از دانشجویان اخراجی به مهاجرت یا خودکشی فکر کردند

یکی از دانشجویانی که با شبهه تقلب از طرف سازمان سنجش آموزش کشور روبه رو شده و از دانشگاه اخراج شده است گفت: ما هنوز به دانشگاه برنگشته‌ایم و سازمان سنجش هیچ مدرک مستندی برای تمکین نکردن از قانون ندارد.
کد خبر: ۷۳۵۹۸

به گزارش معاصر،یکی از دانشجویانی که با شبهه تقلب از طرف سازمان سنجش آموزش کشور روبه رو شده و از دانشگاه اخراج شده است با بیان اینکه همه ارگان‌ها موظف به اجرای آرای صادره از دیوان عالی کشور هستند گفت: ما هنوز به دانشگاه برنگشته‌ایم و سازمان سنجش هیچ مدرک مستندی برای تمکین نکردن از قانون ندارد.

این دانشجوی اخراجی از ترم سوم پزشکی گفت: سوال اینجاست که رئیس سازمان سنجش چرا تا به امروز آرای دیوان را اجرا نکرده است. چرا سازمان سنجش تابع قانون نیست.

وی ادامه داد: اگر کسی شکایتی دارد باید به قوه قضاییه مراجعه کند و دیوان عدالت اداری بخشی از این دستگاه است. به ما اجحاف شده با چندین ترم درس خواندن به ما تهمت زده‌اند که تقلب کردیم و ما را از دانشگاه اخراج کرده‌اند. ما مهلت سه ماهه داشتیم که می‌توانستیم شکایت کنیم و از این فرصت نیز استفاده کرده و به دیوان عدالت اداری شکایت کرده‌ایم.

وی گفت: با پیگیری‌های انجام شده برخی از دانشجویان به سرکلاس‌های خود برگشتند اما تعداد 70 80 نفری که دانشجو بودیم و نه داوطلب با مشکل مواجه شده‌ایم، آن هم فقط به این دلیل که از مهلت سه ماهه خود استفاده کرده و شکایت کردیم، امری که به مذاق آقای پورعباس خوش نیامد. او به ما گفت: چرا شکایت کردید؛ نباید پرونده خود را قضایی می‌کردید، در حالیکه اگر به موقع اقدام نمی‌کردیم دست ما از همه جا کوتاه می‌شد.

این دانشجوی اخراجی بیان کرد: طی 2 سال گذشته از طریق کمیسیون اصل نود و کمیسیون آموزش مجلس نیز اقدام کردیم. بسیاری از دانشجویان دچار مشکلات مختلف جسمی روحی شده‌اند و حتی یکی از دانشجویان به دلیل فشار ناشی از این اتفاق خودکشی کرده است، اکنون بسیاری از دانشجویان در معرض افسردگی هستند و اینها عواقب اقدامی بود که سازمان سنجش مرتکب شده است.

وی گفت: دیوان عدالت اداری بر اساس قانون رای صادر کرده است، طی 6 ماه چند رای و دستور موقت صادر شد که در روحیه دانشجویان بسیار تاثیرگذار بود و باعث امیدواری آنها شده بود و برخی دانشجویان که قصد خودکشی یا مهاجرت داشتند را از تصمیم خود منصرف کرد.

این دانشجوی احراجی بیان کرد: سازمان سنجش با عملکرد نادرست خود باعث شد دوستانم به فکر مهاجرت باشند در حالیکه بسیاری از آن‌ها سرمایه‌های کشور هستند.

وی گفت: سازمان سنجش ما را هیچ وقت درک نکرد، یکی از دانشجویان ترم هفت پرستاری دانشگاه آزاد بود و یک ترم به پایان تحصیلش مانده بود پدرش با وانت پرتغال می‌فروخت اما سازمان سنجش او را بدون دلیل اخراج کرد.

انتهای پیام
منبع: شرق
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز