تهران ۲۰.۴° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱
دادستان تهران:

تعیین تکلیف اموال تملیکی گمرکات تهران

علی صالحی دادستان تهران، عصر روز گذشته به همراه جمعی از معاونین ،مدیران سازمان جمع آوری وفروش اموال تملیکی، تعزیرات حکومتی و گمرک، از انبارهای این سازمان واقع درگمرک جنوب  تهران بازدید کرد. 
کد خبر: ۷۳۶۵۲

به گزارش معاصر،علی صالحی دادستان تهران، عصر روز گذشته به همراه جمعی از معاونین ،مدیران سازمان جمع آوری وفروش اموال تملیکی، تعزیرات حکومتی و گمرک، از انبارهای این سازمان واقع درگمرک جنوب  تهران بازدید کرد. 

علی صالحی، دادستان تهران درباره هدف از انجام این بازدید بیان کرد: در جهت اجرای منویات رئیس قوه قضائيه مبنی بر بازدیدهای هدفمند از گمرکات و انبارهای سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی به منظور جلوگیری از رسوب وتسریع در فرایند تعیین تکلیف کالاها، این بازدید میدانی صورت گرفت. 

وی با اشاره به بازدیدهای مدون و دوره‌ای از انبارهای گمرکات و سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در سطح استان تهران افزود: با انجام این بازدیدها در نظر داریم، از تضییع کالاهایی که با خروج ارز از از کشور وارد شده‌اند،جلوگیری شود. 

صالحی با اشاره به بازدید قبلی خود از این مجموعه گفت: در بازدیدی که چند ماه قبل از این انبارها داشتیم، وضعیت بسیار نابسامان و بهم ریخته بود اما با تلاش مدیریت و کارکنان سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی و پیگیری و بازرسی‌های مکرر این دادستانی، وضعیت مناسبی در قفسه‌بندی، انبارش و برچسب گذاری  صورت گرفته و چینش کالاها نظم مناسبی پیدا کرده است.

دادستان تهران افزود: به گونه ای که در ۹ ماهه سال جاری۵۲ هزار میلیارد ریال کالا در این حوزه تعیین تکلیف شده و شاهد افزایش ۶۸ درصدی تعداد اقلام و۱۳۱ درصدی ارزش ریالی کالاهای تعیین تکلیف شده نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم. 

صالحی تصریح کرد: علی‌رغم تاکیدات صورت گرفته برخی از اقلامی که دستور فروش دارند، هنوز به فروش نرفته‌اند و در مورد برخی کالاها نیز لثبا وجود گذشت مواعد طولانی، رای قطعی صادر نشده است که می باید با همکاری تعزیرات و سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، سریعاً تعیین تکلیف شوند. 

وی با اشاره به دستوراتی که در این بازدید صادر شد، عنوان کرد: ارائه فهرست کالاهای رسوبی به مدیران تعزیرات حکومتی  در جلسه روز جاری به منظور اعلام نتیجه تعیین تکلیف، اخطار و اعطای مهلت  ده روزه به مالکانی که علی‌رغم صدور دستور استرداد اموال خود را مسترد نکرده‌اند وهمچنین سازمان‌هایی که به منظور تحویل و انتقال اموال تملک شده، مراجعه نداشته‌اند از جمله این دستورات است.

دادستان تهران در پایان عنوان کرد: بر اساس امار استخراج شده، در ١٨ ماه گذشته در گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) تعداد٧ هزار و ٩٢٩ ردیف کالایی به ارزش ١٠ هزار و ١١٢ میلیارد ریال تعیین تکلیف شده‌اند وافزایش ٧٠٣ درصدی اقلام وهزار و ۶٣٢ درصدی ارزش ریالی کالاهای تعیین تکلیف شده نسبت به مدت مشابه قبل صورت گرفته است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز