تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲
بذرپاش در حاشیه جلسه هیئت دولت خبر داد

یکی از مهم‌ترین پروژه‌های کشور توسعه بندر شهید بهشتی چابهار است

یکی از مهم‌ترین پروژه‌های کشور توسعه بندر شهید بهشتی چابهار است
وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های کشور توسعه بندر شهید بهشتی چابهار است که دیروز پروژه ۸ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی که با بخش خصوصی عقد قرارداد شده بود، عملیات اجرایی آن آغاز شد.
کد خبر: ۷۳۷۶۱

به گزارش معاصر، مهرداد بذرپاش در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر دیروز خود به چابهار اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های کشور توسعه بندر شهید بهشتی چابهار است که دیروز پروژه ۸ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی که با بخش خصوصی عقد قرارداد شده بود، عملیات اجرایی آن آغاز شد.

وی ادامه داد: حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان پروژه هم به بهره‌برداری رسید و هم آغاز شد که توسط خود سازمان بنادر و دریانوردی اتفاق می‌افتد. دیروز همچنین تصمیم گرفتیم که فاز ۲ بندر شهید بهشتی را به کنسرسیوم شرکت‌های داخلی با ممحوریت شرکت‌های حمل و نقل دریایی یا کشتیرانی واگذار کنیم. مذاکرات خوبی انجام شد که پروژه طرح توسعه فاز ۲ به وسعت حدود ۴۰ هکتار آغاز شود.

بذرپاش با بیان اینکه بندر شهید بهشتی ارزش بسیار بالایی در حوزه ترانزیت کالا دارد، یادآور شد: اتصال این بندر به ریل چابهار و زاهدان به ارزش آن خواهد افزود. این بندر نزدیک‌ترین دسترسی ما را به آب‌های بین‌المللی فراهم می‌کند و با اتصال به محور کریدوری چابهار به زاهدان و از آنجا به یونسی و سرخس می‌تواند ارزش مضاعفی پیدا کند و یکی از راهبردی‌ترین بنادر کشور خواهد بود.

وی با اشاره به پروژه چابهار به زاهدان به عنوان مهم‌ترین پروژه ریلی کشور بیان کرد: قطعه زاهدان به خاش پارسال به بهره‌بردای رسیده و الان از خاش به زاهدان به سرعت در حال پیشرفت است. بخش زیادی از این پروژه‌ها با کوه‌های سخت و خشنی مواجه است. دیروز که بازدید انجام شد از عوامل تشکر کردیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در این پروژه ۳۹ رشته تونل به طول حدود ۱۸ کیلومتر و ۵۰ درصد عملیات لاینینگ به اتمام رسیده است. حدود ۸۰ درصد زیرسازی قطعه ۱ و ۲ به اتمام رسیده و مجموعا پروژه در همه بخش‌ها حدود ۷۰ درصد پیشرفت دارد. با توافقات انجام شده و منابع تزریق شده، این پروژه باید سرعت بگیرد و همه تلاشمان را می‌کنیم تا اواخر سال آینده این پروژه راهبردی به اتمام برسد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز