تهران ۲۰.۴° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸
دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی:

صنعت پتروشیمی در ۵ سال اخیر ۶۱ میلیارد دلار ارزآوری داشته است

احمد مهدوی‌ابهری افزود: صنعت پتروشیمی در پنج سال گذشته پس از خروج ترامپ از برجام، ۶۱ میلیارد دلار برای کشور ارزآوری داشته .
کد خبر: ۷۳۸۳۰

به گزارش معاصر، احمد مهدوی‌ابهری عصر شنبه (دهم دی‌ماه) در آیین گرامیداشت روز صنعت پتروشیمی با تبریک هشتم دی‌ماه، روز صنعت پتروشیمی به همه صنعتگران این حوزه اظهار کرد: با تولید محصولات متنوع پتروشیمی از منابع غنی هیدروکربوری موجود در ایران بهینه‌ترین استفاده از این منابع می‌شود.

وی افزود: صنعت پتروشیمی در پنج سال گذشته پس از خروج ترامپ از برجام، ۶۱ میلیارد دلار برای کشور ارزآوری داشته و ۲۷ میلیون تن به ارزش ۲۶ میلیارد دلار مواد اولیه به صنایع پایین‌دستی و ۱۱ میلیون تن کود به جهاد کشاورزی عرضه کرده است.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی در مراحل مختلف به اقتصاد کشور کمک کرده است، ادامه داد: صنعت پتروشیمی در پنج سال گذشته نزدیک به ۵۰ میلیارد دلار ارز به سامانه نیما تزریق کرده است.

مهدوی‌ابهری با تأکید بر اینکه صنعت پتروشیمی لکوموتیو حرکت اقتصادی کشور است، تصریح کرد: ظرفیت بالایی برای توسعه، تولید و صادرات در این صنعت وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه صنعت پتروشیمی در سال گذشته ۱۶ میلیارد دلار برای کشور ارزآوری داشته است، گفت: در هشت‌ ماه امسال تولید صنعت پتروشیمی هشت درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز