تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۹.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون:

افزایش ظرفیت میدان شادگان به ۲۵ هزار بشکه نفت در روز

قباد ناصری اظهار کرد: یکی از راهبردهای اثربخش برای افزایش ظرفیت تولید از میدان خاصی مانند شادگان که عمق، فشار و دمای منحصربه‌فرد دارد، استفاده از تفکیک‌گر (separator) است.
کد خبر: ۷۳۸۴۶

به گزارش معاصر، قباد ناصری با اشاره به اینکه افزایش تولید از میدان شادگان همواره از اهداف عمده سازمان بوده است، اظهار کرد: یکی از راهبردهای اثربخش برای افزایش ظرفیت تولید از میدان خاصی مانند شادگان که عمق، فشار و دمای منحصربه‌فرد دارد، استفاده از تفکیک‌گر (separator) است که ساخت آن به سازندگان توانمند داخلی و نصب و راه‌اندازی آن به شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون سپرده شد.

منوچهر حیدری‌نیا، رئیس نگهداری و تعمیرات  شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون نیز نصب و راه‌اندازی تفکیک‌گر و اتصالات آن را یک پروژه مؤثر بر تولید پایدار ارزیابی کرد و گفت: دو فاز عملیات احداث فونداسیون، استقرار تفکیک‌گر و اجرای اتصالات از سوی کارشناسان نگهداری و تعمیرات به انجام رسیده‌ است.

وی با اشاره به اینکه این پروژه طی ۶۵ روز انجام شده است، افزود: در فاز نخست پس از زیرسازی، احداث فونداسیون مطابق نقشه‌های استاندارد تدوین شده با ۷۰ مترمکعب بتن عیار ۴۰۰ و افزودنی‌های مجاز (ژل میکروسلیس و ابر روان‌کننده‌ها) به‌همراه آزمایش و اعتبارسنجی به انجام رسید و ۹ تن میلگرد برای افزایش استحکام و تحمل (۷۰ تن وزن تفکیک‌گر و حدود ۲۰ تن وزن سیال) در فونداسیون اجرا شد و  تفکیک‌گر با رعایت نکات ایمنی استقرار یافت.

رئیس نگهداری و تعمیرات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون نصب اتصالات و سیستم کنترل‌گر منطقی برنامه‌پذیر (PLC) را  به‌عنوان فاز دوم درحال اجرا توصیف و اظهار کرد: این تفکیک‌گر در آینده نزدیک راه‌اندازی و بهره‌برداری می‌شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز