تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۸۴°  بیشینه ۲۵.۷۹°
۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴
با افزایش فروش خودروهای برقی رخ داد

رکورد کاهش مصرف سوخت آمریکا در سال ۲۰۲۲

آژانس حفاظت محیط‌ زیست آمریکا (EPA) طی گزارشی اعلام کرد در حالی که میزان بهبود این شاخص در سال ۲۰۲۱ بدون تغییر نسبت به سال ۲۰۲۰، ۰.۶ مایل در هر گالن بود، به‌واسطه افزایش خودروهای برقی و خودروهای برقی هیبریدی پلاگین، میانگین شاخص مصرف سوخت ۱.۲ مایل بر گالن در سال ۲۰۲۲ بهبود یافت.
کد خبر: ۷۳۸۷۷

به گزارش معاصر به نقل از هفته‌نامه بررسی تحولات بین‌المللی انرژی و تغییر اقلیم مدیریت کل امور اوپک و روابط با مجامع انرژی،  خودروهای جدید ایالات متحده آمریکا رکورد بالاتری را در شاخص کاهش مصرف سوخت (Fuel Ecomony) در سال ۲۰۲۲ به ثبت رساندند، به‌طوری‌ که با توجه به افزایش فروش خودروهای برقی بیشترین نرخ پیشرفت سالانه در ۹ سال گذشته، به میانگین ۲۶ مایل در هر گالن (mpg) معادل ۱۱ کیلومتر به ازای هر لیتر رسید.

آژانس حفاظت محیط‌ زیست آمریکا (EPA) طی گزارشی اعلام کرد در حالی که میزان بهبود این شاخص در سال ۲۰۲۱ بدون تغییر نسبت به سال ۲۰۲۰، ۰.۶ مایل در هر گالن بود، به‌واسطه افزایش خودروهای برقی و خودروهای برقی هیبریدی پلاگین، میانگین شاخص مصرف سوخت ۱.۲ مایل بر گالن در سال ۲۰۲۲ بهبود یافت، همچنین این آژانس پیش‌بینی می‌کند که شاخص مصرف سوخت آمریکا در سال ۲۰۲۳ به سطح ۲۶.۹ مایل بر گالن افزایش یابد.

مایکل ریگان، مدیر آژانس حفاظت محیط‌زیست گفت: این گزارش پیشرفت تاریخی انجام‌شده ازسوی صنعت تاکنون برای کاهش آلودگی هوا و دیگر انتشارات مضر را برجسته می‌کند.

این گزارش نشان داد در سال ۲۰۲۲ شرکت تسلا اعتبار انتشار کربن بیشتری فروخته است و شرکت‌های جنرال موتورز و مرسدس‌ بنز اعتبار کربن خریداری کرده‌اند. خودروسازان از اعتبارات کربن برای تأمین الزام‌های مربوط به کاهش انتشار استفاده می‌کنند.

شرکت استلانتیس (Stellantis) کمترین مصرف سوخت را بین خودروسازان بزرگ داشت و پس از آن جنرال موتورز و فورد قرار دارند، در حالی‌ که تسلا بیشترین بازدهی را داشته و هیوندای و هوندا در رتبه‌های بعدی قرار دارند. اسب بخار، وزن و اندازه خودرو همگی رکوردهایی تازه را در سال ۲۰۲۲ به ثبت رساندند و انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۳ دوباره به رکوردهایی تازه دست یابند.

آژانس حفاظت محیط‌ زیست اعلام کرد تولید خودروهای برقی، هیبریدی پلاگین (plug-in hybrid) و پیل سوختی ۷ درصد در سال ۲۰۲۲ افزایش یافت و پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۳ به ۱۲ درصد برسد. میانگین برد هر بار شارژ خودروهای برقی به بالاترین حد جدید یعنی ۳۰۵ مایل افزایش‌ یافته است که بیش از چهار برابر سال ۲۰۱۱ است.

این گزارش نشان می‌دهد آمریکایی‌ها همچنان از خرید خودروهای سدان دور می‌شوند و خودروهای شاسی‌بلند (SUV)بیشتری می‌خرند. در سال ۲۰۲۲ سهم خودروهای سدان و استیشن در خودروهای فروخته شده ۲۷ درصد کاهش یافتند، در حالی‌ که سهم خودروهای شاسی‌بلند به ۵۴ درصد رسید.

داو کوک (Dave Cooke) از تحلیلگران ارشد خودرو در سازمان غیردولتی علمی Union of Concerned Scientists، گفت این گزارش نشان می‌دهد انتشار گازهای گلخانه‌ای از خودروهای بنزینی از سال ۲۰۱۵ تاکنون تقریباً تغییری نکرده است.

کوک گفت: خودروسازان در تلاش خود برای کاهش انتشار از خودروهای بنزینی معمولی که هنوز اکثریت خودروهای جدید فروخته‌شده را تشکیل داده و برای سال‌های آینده در جاده‌ها خواهند بود، پیشرفت مناسبی نداشته‌اند.

آژانس حفاظت محیط‌ زیست در ماه آوریل، ضوابط و اهدافی را برای کاهش انتشار وسیع خودروهای جدید تا سال ۲۰۳۲ پیشنهاد کرد. از جمله این پیشنهادها کاهش ۵۶ درصدی میانگین انتشار پیش‌بینی‌شده ناوگان خودرویی نسبت به الزامات سال ۲۰۲۶ است که به گفته این آژانس منجر به برقی شدن ۶۷ درصد خودروهای جدید تا سال ۲۰۳۲ می‌شود. درباره این پیشنهادها، حامیان اقلیم می‌گویند آژانس محیط‌ زیست آمریکا باید قوانین سخت‌تری را نهایی و ابلاغ کند. در مقابل، خودروسازان از این آژانس می‌خواهند پیشنهاد خود را برای نهایی‌ شدن آسان‌تر کند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز