تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۰.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷
روایت بادامچیان از نشست نمایندگان احزاب با رییس‌جمهور

اقتدار نظام و دولت؛ حضور در جمع سلایق مختلف

اقتدار نظام و دولت؛ حضور در جمع سلایق مختلف
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به این‌که «تایید صلاحیت داوطلبان انتخابات وظیفه شورای نگهبان است»، گفت: در جلسه با رئیس‌جمهور تاکید کردم که شورای نگهبان، عدم احراز صلاحیت داوطلبان انتخابات را به مردم واگذار کند.
کد خبر: ۷۳۸۸۴

اسدالله بادامچیان در گفت وگو با معاصر درباره جلسه فعالان سیاسی و حزبی با رئیس جمهور، اظهار کرد: جلسه بسیار خوبی برگزار شد و تقریبا همه جناح‌های سیاسی آمده بودند و حرف های خود را زدند. در ابتدای جلسه قرار بود که فعالان سیاسی ۱ ساعت و رئیس جمهور سی دقیقه صحبت کنند ولی صحبت فعالان سیاسی دو ساعت شد و رئیس جمهور هم ۲۵ دقیقه صحبت کرد. رئیس جمهور با نهایت اخلاق و سعه‌صدر صحبت فعالان سیاسی را شنید و گفت مایل است بیشتر فعالان سیاسی صحبت کنند. حاضران در جلسه نیز با احترام و ادب مطالب خود را بیان کردند.

وی با بیان اینکه منتقدان دولت هم در این جسله صحبت‌های خود را مطرح کردند، افزود: هیچ دولتی در دنیا در آستانه انتخابات از رقبا و مخالفین خود دعوت نمی‌کند، اما این جلسه اقتدار نظام و دولت را نشان داد که می‌تواند همه سلایق سیاسی مختلف را دور هم جمع کرده و نظرات آنها را بشنود. دولت نشان داد که نگران انتقاد نیست و صحبت همه جریان‌ها را می‌شنود. همه جریان‌های سیاسی هم قبل از تلاش برای پیروزی خود در انتخابات دنبال راهکاری برای کمک به کشور و مردم برای عبور از مشکلات بودند.

این فعال سیاسی ادامه داد: اصلاح‌طلبان منتقد عملکرد شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها بودند. یکی از اصلاح طلبان گفت ۱۴۰ نفر از اعضای حزب‌شان در انتخابات ثبت نام کرده‌اند اما ۷۰ نفر تایید صلاحیت نشده اند. در حالی که آنها باید از قبل بررسی می کردند که چه افرادی باید ثبت‌نام کنند که صلاحیت شان تایید شود. تایید صلاحیت طبق قانون از وظایف شورای نگهبان است ولی من پیش از این به شورای نگهبان پیشنهاد داده بودم که در مورد عدم احراز صلاحیت‌ها، کار را به مردم واگذار کند. پیشنهاد یک اصلاح طلب این بود که به مدت یک هفته تجدید ثبت‌نام انجام شود که البته این پیشنهاد خلاف قانون بود ولی معلوم شد که آنها از اینکه پیش از این در انتخابات ثبت‌نام کرده بودند، پشیمان شده‌اند. برخی دیگر هم نسبت به قانون جدید انتخابات نقد داشتند.

بادامچیان همچنین گفت: سایر حاضرین نیز درباره لزوم برخورد قاطع با مفاسد اقتصادی، تحول در اقتصاد و تاثیر مسائل معیشتی بر مشارکت صحبت کردند. اصلاح‌طلبان و اصولگرایان معتقد بودند راه مقابله با تورم، افزایش حقوق نیست بلکه باید بین هزینه و درآمد خانوارها تعادل برقرار شده و درآمد از هزینه بیشتر شود. پیشنهاد ما هم پیش از این به دولت این بود که نقدینگی بیشتر موجب افزایش تورم خواهد شد و راه چاره، کاهش هزینه‌های خانوارها است.

دبیرکل حزب موتلفه درباره مسایل مطرح شده از سوی خود در این جلسه، گفت: از دولت به خاطر اقدامات زیربنایی، حضور در جمع‌های مردمی، تلاش برای رفع پایه‌ای مشکلات، عضویت در شانگهای و بریکس، دنبال کردن سیاست پنجره باز در روابط خارجی و تامین کالاهای اساسی تشکر کردم. تاکید داشتم که در زمینه مسائل معیشتی مردم، مردمی شدن اقتصاد، کاهش هزینه خانوارها، ثبات قیمت‌ها تحول اساسی انجام شده و با گرانی‌های بدون کارشناسی مقابله شود. به رئیس جمهور گفتم وزیر قبلی صمت فرد خوبی بود اما شناخت کافی از اقتصاد و بازار نداشت و وزیر فعلی همین چنین شرایطی دارد. نسبت به مسائلی که نسبت به صنف طلافروشان رخ داده انتقاد کردم. تاکید کردم که ما در کنار دولت بوده و به دولت برای حل مشکلات کشور کمک خواهیم کرد. همچنین تاکید کردم که تحول در شورای نگهبان هم لازم است و این شورا عدم احراز صلاحیت داوطلبان انتخابات را به مردم واگذار کند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز