تهران ۲۳.۷۳° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۳.۹۹°
۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳
رئیس پژوهشگاه قوه قضائيه:

لزوم تغییر نگاه افراد نسبت به حرمت جنین

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی هادی:آموزش صحیح مباحث حقوقی مربوط به جنین می‌تواند بسترسازی مناسبی را برای سال‌های آینده ایجاد کند.
کد خبر: ۷۳۹۲۲

به گزارش معاصر،رئیس پژوهشگاه قوه قضائيه در همایش ملی حمایت از جنین بر آشنایی متخصصان نسبت به مسائل پیچیده قضایی در رابطه با موضوع سقط جنین تاکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی هادی در همایش ملی حمایت از جنین که با حضور قضات، پزشکان و جمعی از مدیران و مسئولان بخش‌های مختلف برگزار شد، اظهار کرد: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تکالیفی را بر عهده قوه قضاییه گذاشته است. ماده ۵۶ این قانون درباره سقط‌های قانونی و ماده ۵۷ درباره اقدامات قوه قضاییه با همکاری وزارت بهداشت در رابطه با سقط‌های غیرقانونی است.

لزوم تغییر نگاه و بینش افراد نسبت به حرمت جنین

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی هدف اصلی از برگزاری این همایش را در مرحله اول تغییر نگاه و بینش افراد نسبت به حرمت جنین دانست و تصریح کرد: جایگاه رفیعی که در قرآن کریم و نیز در آیات و روایات نسبت به احترام و حرمت جنین وجود دارد نشان دهنده اهمیت این موضوع است چرا که جنین مثل انسان دارای حرمت و حق حیات است.

وی ادامه داد: لازم است که در موضوع سقط جنین تغییر نگاه صورت گیرد و این تغییر نگاه می‌تواند منجر به تغییر رویه و رفتار شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی هدف دوم از برگزاری این همایش را آشنایی پزشکان و همکاران قضایی به ویژه اعضای کمیسیون نسبت به مسائل پیچیده قضایی در رابطه با موضوع سقط‌ها به ویژه سقط‌های قانونی برشمرد و بیان کرد: موضوع ولوج روح که یکی از موضوعات تخصصی و پیچیده است و بحث حرج مادر و مسائلی که در تزاحم حق حیات مادر وجود دارد در روز اول و دوم همایش مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری این همایش خاطرنشان کرد: اخیراً قانونی در این رابطه تصویب شده که دستورالعمل ماده ۵۶ آن قانون امسال به تصویب ریاست قوه قضاییه رسید. این دستورالعمل مربوط به ساماندهی سقط‌های قانونی است که باید به طور ویژه و خاص دنبال شود.

تاکید بر ساماندهی سقط‌های قانونی و برخورد با سقط‌های غیرقانونی

رئیس پژوهشگاه قوه قضائيه تاکید کرد: ساماندهی سقط‌های قانونی و برخورد جدی با سقط‌های غیر قانونی می‌تواند پیامی را به بخش‌های مختلف کشور ارسال کند که حاکمیت و بخش‌های مهم دستگاه اجرایی اهتمام ویژه‌ای برای ساماندهی سقط‌های قانونی دارند. همین امر موجب می‌شود افرادی که سقط‌های غیرقانونی انجام می‌دهند متوجه شوند که نگاه مجموعه کشور و حاکمیت به حرمت جنین یک نگاه ویژه است.

وی افزود: چون کمیسیون‌ها در این همایش تازه شکل گرفتند، آموزش صحیح مباحث مربوط به جنین، شناخت جنین، هستی‌شناسی جنین و مباحث فقهی و حقوقی در رابطه با جنین و نیز مشکلات حقوقی که در این مسیر وجود دارد می‌تواند بسترسازی مناسبی را برای سال‌های آینده ایجاد کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی اضافه کرد: اگر شروع کار مبتنی بر مسائل دقیق علمی باشد و همکاران قضایی و پزشکان حاضر در این همایش نگاه علمی به موضوع داشته باشند شناخت مناسبی از ابعاد مختلف سقط جنین برای آنان حاصل می‌شود که می‌تواند رویه مناسبی را در قوه قضائیه ایجاد کند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز