تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۴.۷۹°
۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس:

شهرک های صنعتی استان فارس محور توسعه این استان هستند

حسن شیخ نیا افزود: با توجه تجربه خوب کشور و استان فارس در زمینه شهرک های خصوصی تخصصی و خدماتی، امیدواریم با توجه به قابلیت ها و فرصت های بی بدلیل در استان فارس شاهد رشد شتابان این بخش مهم باشیم.
کد خبر: ۷۳۹۴۴

به گزارش معاصر، حسن شیخ نیا در آیین تکریم و معارفه مدیر شرکت شهرک های صنعتی استان با اشاره به مصداق حدیث شریف «ومن لم یشکر المخلوق؛ لم یشکر الخالق» از زحمات و خدمات هاشمی مدیر پیشین شرکت شهرک های صنعتی استان تقدیر کرد و انتصاب عظیمی به عنوان مدیر جدید شرکت شهرک های صنعتی استان را تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد: حضور وی با توجه به دانش و تجربه بالایی که دارد منشأ اثر و تحول بیش از گذشته برای استان  خواهد بود.
 
وی با اشاره به اینکه استان فارس گنجینه فرصت ها و موهبت های خدادادی منحصر به فرد است، یادآور شد: این استان دارای ۳۷ شهرستان، حدود ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت، اقلیم چهار فصل و تنوع محصول و خدماتی است که در کشور بی بدیل است‌.
 
وی اضافه کرد: فارس در حوزه کشاورزی به ویژه محصولات باغی و مرکبات  جزو استان های برتر، در زمینه تولیدات دام و طیور شاخص کشور، در بخش صنعت حایز رتبه پنجم کشوری و در حوزه معدن بهترین منابع معدنی را داراست.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس ابراز داشت: به عنوان نمونه استان فارس بیش از ۹۰ درصد از تامین خاک نسوز  کشور را پشتیبانی می کند که ماده اولیه و اصلی صنعت کاشی و سرامیک کشور است.
 
شیخ نیا از نهایی شدن انعقاد قرارداد مشارکت با مجتمع اقتصادی کمیته امداد  برای اجرای طرح توسعه شهرک صنعتی بزرگ شیراز خبر داد و گفت: بر این اساس ۴۰۰ هکتار زمین به مساحت شهرک صنعتی بزرگ شیراز افزوده می شود که در حال حاضر ۱۰۰ هکتار آن آماده واگذاری به شرکت شهرک ها است.
 
وی اظهار داشت: بیش از ۶۰ درصد فعالیت های تولیدی و صنعتی استان در شهرک صنعتی بزرگ شیراز انجام می شود که بدون شک بزرگ ترین شهرک صنعتی جنوب کشور است و همین مهم خود مبین قابلیت والای صنعتی استان است.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: در گذشته در زمینه آماده سازی زیرساخت های توسعه استان تلاش های فراوانی صورت گرفته و شهرک های متعددی ایجاد شده است؛ لیکن برخی از شهرک ها مطابق طرح آمایش سرزمینی و مزیت های منطقه ایجاد نشده و ضروری است در طرح های ایجادی و توسعه ای از این به بعد حتما به این سند، توجه جدی داشته باشیم.
 
شیخ نیا ادامه داد: شرکت شهرک های استان به تعهدات خود در رابطه با مفاد قراردادهای واگذاری عمل و نسبت به تامین برق، آب و گاز پایدار برای واحدهای مستقر در شهرک های صنعتی اقدام کند.
 
وی تصریح کرد: اولویت واگذاری زمین و زیرساخت باید به آن دسته از واحد‌های تولیدی اختصاص یابد که در صدد راه اندازی و فعال کردن بخش تولید هستند و ظرفیت های خالی انرژی را به واحدهایی اختصاص دهیم که در حال فعالیت هستند.
 
وی تصریح کرد: واگذاری طرح های راکد و رها شده بایست در اولویت واگذاری قرار گیرید تا این ثروت و سرمایه گذاری از رکود خارج و در مسیر توسعه و فعالیت اقتصادی قرار گیرد.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: در طرح های توسعه آتی بایستی شیوه ها و روش‌های نوین تامین زیرساخت ها از جمله انرژی را مدنظر داشته باشیم و بدیهی است توفیق در این مسیر با مشارکت بخش خصوصی و فعالین اقتصادی اتفاق خواهد افتاد.؛ البته مدیریت ارشد استان تمامی تلاش خود را برای هماهنگی و تامین زیرساخت ها به کار خواهد گرفت.
 
شیخ نیا اظهارداشت: در بخش قراردادها و قیمت گذاری ها و دوران پرداخت نیاز به بازنگری و اصلاح  وجود دارد؛ به طوری که تنظیم قراردادهای واگذاری بایستی مبتنی بر شاخص های مناطق برخوردار و کم برخوردار و متناسب با زیرساخت ها باشد تا سرمایه گذاران میل و رغبت بیشتری برای استقرار خصوصاً در مناطق کمتر توسعه داشته باشند و قطعا سازوکارهای انگیزشی و حمایتی در اقبال استقرار در این مناطق دوچندان خواهد بود.
 
وی افزود: با توجه تجربه خوب کشور و استان فارس در زمینه شهرک های خصوصی تخصصی و خدماتی، امیدواریم با توجه به قابلیت ها و فرصت های بی بدلیل در استان فارس شاهد رشد شتابان این بخش مهم باشیم و برای تحقق این هدف مهم، ضروری است  که شرکت شهرک های استان با هماهنگی بیشتر با سازمان صنایع کوچک و شهرک های کشور با اخذ تفویض اختیارات استانی و کاهش بروکراسی اداری و تسریع در تصمیم گیری، راهکارهای لازم را برای مشارکت بیشتر فعالین اقتصادی در این عرصه ارائه کند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز