تهران ۲۵.۴° كمينه ۲۵.۴°  بیشینه ۲۵.۹۹°
۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
رئیس بنیاد نخبگان کشور:

راه‌اندازی هوش مصنوعی در هلدینگ پتروپالایش اصفهان

شقایق حق‌جو جوانمرد گفت: ما انتظار داریم اتفاق‌هایی که در حوزه هوش مصنوعی در هلدینگ پتروپالایش اصفهان اجرایی می‌شود باید در همه کشور الگو شود و از این رو اقدام‌ها در این زمینه حساسیت بالایی دارد.
کد خبر: ۷۳۹۵۳

به گزارش معاصر، شقایق حق‌جو جوانمرد در دیدار با مدیرعامل این هلدینگ ضمن قدردانی از اقدام‌های این مجموعه در حوزه توجه به هوش مصنوعی اظهار کرد: می‌توان گفت هلدینگ پتروپالایش اصفهان به‌عنوان نخستین بنگاه بزرگ اقتصادی کشور معاونت هوش مصنوعی راه‌اندازی کرده که برای همه بخش‌ها قابل توجه بوده و همواره مورد پرسش بوده که چه اقدام‌هایی قرار است در این مجموعه انجام شود.

وی افزود: سازمان‌های پیش رو اعتبار مالیاتی خود را پیش بینی می‌کنند و از این رو هر پولی را برای تحقیق و توسعه (R&D) هزینه می‌شود از مالیات این مجموعه‌ها کسر خواهیم کرد.

رئیس بنیاد نخبگان با بیان اینکه داشتن صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر نیز راهکار دیگری برای کاهش مالیات و کمک به اقدام‌های دانش‌بنیان است، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش‌بنیان نیز راهکار دیگری است که به مجموعه‌های بزرگ پیشنهاد می‌شود.

حق‌جو جوانمرد تاکید کرد: ما انتظار داریم اتفاق‌هایی که در حوزه هوش مصنوعی در هلدینگ پتروپالایش اصفهان اجرایی می‌شود باید در همه کشور الگو شود و از این رو اقدام‌ها در این زمینه حساسیت بالایی دارد.

وی با بیان اینکه باید از الگوهای استاندارد جهانی در هلدینگ پتروپالایش اصفهان بهره ببریم، افزود: باید انقلاب صنعتی چهارم را با استانداردهای جهانی دنبال کنیم و برای تحقق این امر نیاز به مدیران جسوری داریم که نمونه آن را اکنون در هلدینگ پتروپالایش اصفهان داریم و از این جهت این مجموعه برای ما جایگاهی ویژه‌ دارد.

رئیس بنیاد نخبگان با بیان اینکه به‌زودی شاهد رقابت‌پذیری شرکت‌ها در زمینه ERP خواهیم بود، ادامه داد: از این رو در کشور ایران نیز شرکتی در این زمینه اقدام به تولید این نوع سامانه کرده که می‌تواند در آینده مورد استفاده قرار گیرد.

تولیدات مشعل‌پویا آلایندگی RFCC را به صفر می‌رساند

بر اساس این گزارش، محسن قدیری، مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان نیز با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۴۰۰ فرایند در هلدینگ پتروپالایش اصفهان به هوش مصنوعی وصل خواهد شد، گفت: در آینده نیز نقشه راهبردی ما را هوش مصنوعی تدوین خواهد کرد.

وی با بیان اینکه معاونت هوش مصنوعی ۶۰ پروژه را تعریف کرده است، اضافه کرد: همه این پروژه‌ها با همت و تخصص شرکت‌های داخلی اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان در ادامه با اشاره به فعالیت‌های خیره‌کننده شرکت مشعل پویا در حوزه بومی‌سازی تجهیزات صنعت نفت، گفت: برای نمونه واحدی را در کنار پروژه RFCC در دستور کار دارد که مقدار آلایندگی این واحد را که در پالایشگاه امام خمینی شازند و آبادان به شدت آلاینده است را به صفر می‌رساند که ما می‌توانیم این محصول را به دیگر پالایشگاه‌ها و کارخانجات گچ و سیمان نیز بدهیم.

وی همچنین به حمایت هلدینگ پتروپالایش اصفهان از شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و افزود: هر شرکت دانش‌بنیان که امکان همکاری داشته باشد را حمایت و تولیدان آن را نیز خریداری خواهیم کرد.

قدیری با تاکید بر اینکه ما باید همه واحدهای هلدینگ پتروپالایش اصفهان را هوشمندسازی کنیم، تصریح کرد: همه کارهایی که در پالایشگاه انجام می‌شود هوشمندسازی خواهد شد و همگی ساخت ایران است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز