تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۳.۷۹°
۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
رئیس روابط عمومی شرکت مناطق نفت خیز جنوب:

توجه ویژه به شرکت های دانش بنیان در نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت 1402

مهندس سعید آتشبار گفت: چهاردهمین نمایشگاه تجهیزات صنعت نفت خوزستان با رویکرد توجه به دانش بنیان ها و با حضور ۱۶ استان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۷۳۹۶۵

به گزارش معاصر، در این نشست که روز 13 دی ماه ۱۴۰۲ به همت روابط عمومی با حضور روسای روابط عمومی شرکت‌های مناطق نفتخیز جنوب، نفت و گاز اروندان و ملی حفاری ایران، رئیس پژوهش و فناوری و سرپرست مدیریت تدارکات و امور کالا شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان خوزستان و همچنین جمعی از خبرنگاران استان به میزبانی روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب برگزار شد از شعار "محصول دانش بنیان، تکمیل زنجیره ارزش و رشد تولید پایدار" و پوستر نمایشگاه رونمایی شد.

رئیس روابط عمومی شرکت مناطق نفتخیز جنوب گفت: چهاردهمین نمایشگاه تجهیزات صنعت نفت خوزستان با رویکرد توجه به دانش بنیان ها و با حضور ۱۶ استان برگزار خواهد شد.

مهندس سعید آتشبار در نشست با اصحاب رسانه در خصوص چهاردهمین نمایشگاه تجهیزات صنعت نفت خوزستان افزود: در نمایشگاه امسال ۲۸۱ شرکت و دانش‌بنیان‌ها حضور گسترده ای در این رویداد خواهند داشت. وی همچنین افزود: ۳۸ درصد واحدهای شرکت کننده در چهاردهمین نمایشگاه تجهیزات صنعت نفت، شرکت‌های سازنده قطعات نفت و گاز بوده همچنین ۴۰ درصد واحدها مربوط به شرکت های دانش بنیان، پنج درصد خدمات فنی و ۱۷ درصد تامین کننده قطعات نفت و گاز می باشند.

مهندس آتشبار گفت: رویداد امسال با حضور اغلب روسای وزارت نفت و شرکت ملی نفت برگزار و به لحاظ کیفی در سطح بالاتری برخوردار خواهد بود. وی هم افزایی و هم‌دلی دستگاه ها و رسانه های استان را مهمترین مولفه در موفقیت این نمایشگاه دانست و افزود: تلاش می کنیم با کمک رسانه های استان، ضریب انتشار اخبار بیشتر باشد.

رئیس روابط عمومی شرکت مناطق نفتخیز جنوب گفت: محوریت این نمایشگاه، شرکت‌های دانش بنیان بوده لذا در انعقاد قراردادها، توجه ویژه ای به این شرکت ها خواهد شد.

وی افزود: برخلاف سال گذشته در این نمایشگاه، ۱۰۹ واحد دانش بنیان حضور داشته همچنین ۹۰ درصد شرکت کنندگان، تولیدکننده قطعات داخلی کشور هستند. ایشان گفت: در نمایشگاه امسال، بر خلاف سال گذشته ۷۰ واحد شرکت کننده، خوزستانی هستند.

دکتر محمد گلستانباغ رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با اشاره به شکل گیری نظام صنعتی و نظام مدیریتی متعاقب برگزاری نمایشگاه های تخصصی در استان خوزستان و پتانسیل ایجاد روابط مستمر بین صنایع استان با سایر استان ها تاکید کرد: می شود با سه نگاه متفاوت به محصولات نگریست. محصولات راهبردی، کالاهای تحریمی و کالاهای فناورانه؛ که تنوع برخورد و نگاه به این محصولات را می طلبد و همچنین روایتگری سرنوشت این محصولات از ابتدا تا تولید و استفاده در صنعت و فرهنگ سازی برای ایجاد انگیزه در جامعه امری ضروری به نظر می رسد.

دکتر رحیم جلیلی مدیرعامل نمایشگاه بین اللملی خوزستان ضمن تشریح نحوه شکل گیری رویدادهای مهم اقتصادی در زمان برگزاری نمایشگاه و اشاره به ایجاد فضای تبادل دانش و تکنولوژی بین شرکت ها، از منظر اشتغال زایی این رویداد برای استان گفت: با حمایت رسانه ها از نمایشگاه و اطلاع رسانی دقیق می توان به اشتغال زایی بالغ بر 6000  نفر در زمینه های حمل و نقل، صنعت هتل داری و گردشگری و ... به زنجیره ای از گردش اقتصادی در استان دست یافت. تجربه نشان داده که رویدادهای نمایشگاهی توانسته تامین کننده های کالا را به تولید کننده های همان محصولات تبدیل کند و ارزش افزوده برای جامعه ایجاد شود.

بر اساس این گزارش چهاردهمین نمایشگاه تجهیزات صنعت نفت ۲۴ تا ۲۷ دی ماه از ساعت ۹ تا ۱۷ در محل نمایشگاه های بین المللی اهواز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز