تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۲
نایب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران

قیمت دلار کاهش پیدا می کند

قیمت دلار کاهش پیدا می کند
علی‌اصغر زبردست گفت: با توجه به فروکش شدن جو روانی حادثه تروریستی کرمان و نوسان در بازار ارز، می‌توان کاهش قیمت و بازگشت دلار به کانال قبلی را در هفته جاری پیش‌بینی کرد.
کد خبر: ۷۴۰۰۳

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا، نایب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه اظهار داشت: متاسفانه انعکاس اخبار حوادث تلخ و غم‌بار کرمان باعث شد تا بازار ارز دچار نوسان شود که مطمئناً این مساله به دلیل موج روانی و کاذب ایجاد شده بعد از این حادثه تروریستی بود.

عضو اتاق بازرگانی ایران افزود: البته شرایط بازارهای سرمایه‌ای در بخش‌های مختلف نیز به گونه‌ای است که پتانسیل نوسان را دارد و هر اتفاقی مثل جنگ غزه یا همین حوادث تروریستی کرمان می‌تواند برای مقطعی کوتاه و موقتی بر قیمت ارز تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به نوسانات بازار ارز در زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی، ادامه داد: ما در آن روزها نیز شاهد افزایش قیمت دلار بودیم که این موج احساسی بعد از چند روز فروکش کرد و دوباره قیمت‌ها به کانال قبلی بازگشت.

بی‌تردید نوسانات اخیر دلار نیز مثل ماه‌های گذشته دوباره برطرف خواهد شد و برهم‌خوردن آرامش بازار ارز که ناشی از مو روانی حادثه تروریستی کرمان است، به‌زودی از بین خواهد رفت.

عضو کمیسیون تسهیل تجارت و مدیریت واردات اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: در هفته جاری اگر اتفاق خاصی رخ ندهد باید منتظر باشیم تا قیمت دلار دوباره کاهشی شود، در میان فعلان اقتصادی پیش‌بینی می‌شود با فروکش کردن تنش‌های اخیر، بازار ارز دوباره به آرامش ماه‌های اخیر خود بازگردد.

زبردست خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از افراد منتظر چنین اتفاقاتی هستند تا با در نظر گرفتن منافع شخصی بلافاصله بازار ارز را آشفته کنند و ثبات قیمت را از بین ببرند.

قطعاً این روال چندان تداوم نخواهد داشت و فضاسازی موقتی و کاذب دلالان و سفته‌بازان بازار ارز به‌زودی از بین خواهد رفت.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز