تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران:

آغاز پروژه هوشمندسازی نظام توزیع گاز به‌زودی در سراسر کشور

مجید چگنی افزود: این پروژه به‌صورت پایلوت در ۶ استان انجام می‌شود که شامل ساخت کنتورهای هوشمند، سکوهای نرم‌افزار و انتقال اطلاعات است.
کد خبر: ۷۴۰۳۰

به گزارش معاصر، مجید چگنی ظهر امروز (یکشنبه، ۱۷ دی ماه) در آیین امضای توافقنامه همکاری مشترک شرکت ملی گاز ایران با معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری با اشاره به اینکه این شرکت توانسته افزون بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان افتخارهای دیگری را درحوزه  دانش و فناوری کشور رقم بزند، اظهار کرد: آمار صنعت گاز در عرصه تولید در جهان بی‌نظیر است.

وی افزود: اقدام‌های مطلوبی در حوزه دانش‌بنیان در صنعت گاز از سالیان گذشته انجام شده و اکنون در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: قانون جهش تولید، تکالیف و نقشه راه را مشخص کرده است و کشور می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های این قانون به‌عنوان کشور مترقی معرفی شود.

چگنی گفت: مدیرانی که در دولت سیزدهم مدیریت حوزه فناوری و نوآوری  را به عهده گرفته اند دغدغه صنعت گاز را دارند.

وی مهم‌ترین پروزه صنعت گاز را پروژه ملی هوشمندسازی نظام توزیع گاز دانست و افزود: این پروژه به‌صورت پایلوت در ۶ استان انجام می‌شود که شامل ساخت کنتورهای هوشمند، سکوهای نرم‌افزار و انتقال اطلاعات است.

معاون وزیر نفت در امور گاز ادامه داد: این پروژه در این ۶ استان امسال آغاز می‌شود و پس از آن، این پروژه ملی به صورت سراسری در کل کشور اجرایی می‌شود و اولویت ما استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز