تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۵.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۷
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری:

نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان به بازار بزرگ و پایدار

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی افزود: حمایت کمکی بدون هدف شاید شرکتی را سرپا نگه‌ دارد، اما پایدار نخواهد ماند.
کد خبر: ۷۴۰۴۲

به گزارش معاصر، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی امروز (یکشنبه، ۱۷ دی‌ماه) در آیین امضای توافق‌نامه همکاری مشترک بین شرکت ملی گاز ایران و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری با بیان اینکه هیچ حمایتی واقعی‌تر و هدفمندتر از توسعه بازار بزرگ، دائمی و پایدار برای شرکت‌های دانش‌بنیان نیست، افزود: حمایت کمکی بدون هدف شاید شرکتی را سرپا نگه‌ دارد، اما پایدار نخواهد ماند.

وی تصریح کرد: دسته‌بندی که در معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری مصوب شد شرکت‌های دانش‌بنیان به سه دسته نوپا، نوآور و فناور تقسیم شده‌اند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری اظهار کرد: طی ۴۴ سال گذشته مانند اکنون فرصت همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد نشده است و در ۱۰ درصد پایانی کار قرار گرفته‌ایم.

دهقانی فیروزآبادی تصریح کرد: طبق نخستین ماده قانون جهش تولید دولت مکلف است اقلام راهبردی فناورانه خود را معادل یک میلیون دلار در سال با کمک و همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی تأمین کنند.

وی اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیانی که در صنعت گاز که ارزشمندترین و مهم‌ترین نعمت این خاک است، کارهای پژوهشی و فناورانه انجام می‌دهند، در آینده نزدیک به دستاوردهای بزرگی دست می‌یابند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز