تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۴.۷۹°
۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۵
دبیر کل شبکه راهبردی یاران انقلاب

شریان هنوز درباره ائتلاف انتخاباتی تصمیم نگرفته است

شریان هنوز درباره ائتلاف انتخاباتی تصمیم نگرفته است
دبیر کل شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی گفت: هنوز راهبرد تشکل متبوعش درباره ائتلاف و یا حضور مستقل در انتخابات مجلس دوازدهم مشخص نشده است.
کد خبر: ۷۴۰۸۴

به گزارش معاصر، «ابوالقاسم جراره» دبیرکل شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی (شریان)، با بیان اینکه من در انتخابات پیش رو از تهران نامزد شده‌ام، گفت: در قالب شریان در انتخابات حضور خواهم داشت اما هنوز در بحث ارائه لیست انتخاباتی در تهران به جمع بندی نرسیده‌ایم.

وی اظهار کرد: در آینده ای نزدیک مشخص خواهد شد که در ارائه لیست، آیا مستقل عمل خواهیم کرد یا با احزاب و نیروهای انقلابی، ائتلاف خواهیم کرد.

به گزارش معاصر، ۱۱ اسفند سال گذشته تشکل جدیدی به نام شبکه راهبردی نیروهای انقلاب در سالن همایش‌های مسجدالنبی(ص) واقع در منطقه ولنجک تهران با حضور امیرحسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و ایثارگران، مهرداد بذرپاش وزیر راه وشهرسازی و جمعی از نمایندگان مجلس و شخصیت‌های سیاسی و اجتماعی برگزار شد.

«حمید رسایی» نماینده سابق مجلس، «ابوالقاسم جراره» نماینده سابق مجلس، «صالح اسکندری» و «سید مهدی هاشمی» که او هم نماینده ادوار مجلس است، چهره‌های شاخص «شریان» هستند.

ابوالقاسم جراره دبیر کل و سید مهدی هاشمی رئیس شورای مرکزی شریان است؛ این تشکل تازه نفس عزم خود را بر حضور فعال در انتخابات جزم کرد.

فاطمه سادات حمیدیان سخنگوی این تشکل نیز پیش از این درباره فعالیت تشکل متبوعش در انتخابات از استقلال «شریان» همراه با همگرایی با اصولگرایان سخن گفت و تاکید کرد: یکی از عرصه‌های فعالیت شریان، حضور و فعالیت موثر در عرصه سیاسی است و بدین منظور کمیته انتخابات شریان (به ریاست حمید رسایی) برای انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی در حال سیاست گذاری جامع و کاملی است تا بتواند با نقش آفرینی واقعی جوانان، گام های اساسی و موثری در راستای پیشرفت و اعتلای کشور بردارد و راهبرد این کمیته همگرایی بین جریان های اصول گرا است.

انتخابات مجلس دوازدهم و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

ثبت‌نام در این دوره برای اولین بار و به ابتکار دولت سیزدهم به صورت کاملا الکترونیک برگزار شد و تمامی داوطلبان، توانستند نام‌نویسی خود را به صورت الکترونیکی قطعی کنند.

در این دوره، به منظور شفافیت مالی که در قانون انتخابات بر آن تاکید شده است، داوطلبان حتما باید یک شماره حساب غیرتجاری در سامانه بارگذاری کنند که الزاماً از این شماره حساب برای هزینه‌های انتخاباتی استفاده شود.

براساس جدول زمانبندی انتخابات مجلس دوازهم، هیأت‌های اجرایی، صلاحیت داوطلبان را بررسی و پس از آن، از ۱۹ آبان تا ۲۰ آبان، مراتب عدم تایید یا عدم احراز توسط فرمانداران مراکز حوزه‌های انتخابیه، به داوطلبان ابلاغ شد. داوطلبانی که نسبت به نتایج اعلام شده اعتراض داشتند، اعتراض خود را با به هیأت‌های اجرایی نظارت اعلام و نتایج نهایی ۱۵ دی ماه به آنها اعلام می‌شود.

رهبر معظم انقلاب نیز دوم دی ماه در دیدار پرشور هزاران نفر از مردم پرافتخار استان‌های خوزستان و کرمان، انتخابات ۱۱ اسفند را بسیار مهم، تعیین‌کننده و زمینه‌ساز تحول خواندند و با تبیین اهمیت مجلس شورای اسلامی در حل مشکلات موجود و تعیین مسیر حرکت کشور، تأکید کردند: ملت خود را برای برگزاری انتخابات به بهترین شکل یعنی همراه با ۴ خصوصیت «مشارکت قوی‌ و پرشور، رقابت واقعی جناح‌ها و دیدگاه‌های مختلف، سلامت حقیقی و امنیت کامل» آماده کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تبیین اهمیت اصل و منطق انتخابات در جمهوری اسلامی، گفتند: جمهوریت و اسلامیت نظام هر دو به انتخابات وابسته است؛ چرا که تحقق جمهوریت و مردم‌سالاری و حاکمیت مردم در اداره کشور هیچ راهی جز برگزاری انتخابات ندارد و با انتخابات است که ولی فقیه از طریق منتخبان ملت در مجلس خبرگان تعیین می‌شود؛ ضمن اینکه نمایندگان مجلس هم باید طبق مقررات و معارف اسلامی، قوانین را مصوب کنند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز