تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۳.۹۹°
۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۵
کمیسیون تلفیق مصوب کرد:

شهرداری‌ها ۳۰ همت اوراق برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی خواهند فروخت

شهرداری‌ها ۳۰ همت اوراق برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی خواهند فروخت
عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس گفت: اعضای کمیسیون به شهرداری‌ها اجازه دادند تا ۳۰ همت اوراق به منظور توسعه حمل و نقل عمومی درون شهری و مناسب سازی معابر به فروش برسانند.
کد خبر: ۷۴۰۸۸

به گزارش معاصر، حسینعلی حاجی دلیگانی گفت: اعضای کمیسیون تلفیق مصوب کردند تا شهرداری‌ها برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری و مناسب سازی معابر و توسعه وسایل حمل و نقل عمومی ۳۰ همت اوراق در سال ۱۴۰۳ به فروش برسانند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس ادامه داد: بر اساس مصوبه کمیسیون ۷۰ درصد از اوراق فروخته شده باید برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی شهری به مصرف برسد و ۳۰ درصد مابقی آن برای مناسب سازی معابر و خرید و توسعه ناوگان حمل و نقل تردد معلولان اختصاص خواهد یافت.

حاجی دلیگانی افزود: بر اساس این مصوبه پرداخت اصل و سود این اوراق ۵۰ درصد به عهده دولت و ۵۰ درصد به عهده شهرداری‌هاست.

وی تاکید کرد: بر اساس این مصوبه در صورتی که توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی شهری با فروش این اوراق منجر به کاهش مصرف سوخت شود ۳۰ درصد از سهم ۵۰ درصدی شهرداری‌ها برای پرداخت اصل و سود اوراق توسط وزارت نفت انجام می‌شود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس خاطرنشان کرد: دولت در لایحه خود فروش ۲۰ همت اوراق را برای این منظور پیش بینی کرده بود که در مصوبه کمیسیون تلفیق فروش اوراق برای این بخش به ۳۰ همت افزایش یافت.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز