تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۳.۹۹°
۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۸
بر اساس لایحه بودجه؛

تلفیق با تخصیص اعتبار ویژه ۳۱ همت به اشتغال‌ استان‌ها موافقت کرد

تلفیق با تخصیص اعتبار ویژه ۳۱ همت به اشتغال‌ استان‌ها موافقت کرد
عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس گفت: پیشنهاد دولت برای اختصاص ۳۱ همت اعتبار به اشتغال خُرد و خانگی در کمیسیون تلفیق به تصویب رسید.
کد خبر: ۷۴۰۸۹

به گزارش معاصر، حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی در تشریح مصوبات نشست کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس گفت: اعضای کمیسیون تلفیق در جلسه امشب پیشنهاد دولت برای تخصیص ۳۱ همت اعتبار به اشتغال خُرد و خانگی در کشور را به تصویب رساندند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس افزود: همچنین طبق این پیشنهاد که به تصویب کمیسیون تلفیق رسید علاوه بر ۳۱ همت اعتبار ۱۰۰ همت تسهیلات بانکی قرض الحسنه با سود صفر درصد از محل صندوق کارآفرینی و صندوق امید به این بخش اختصاص یافت.

میرتاج الدینی افزود: دولت در پیشنهاد خود آورده بود که ۳۱ همت اعتبار تخصیص یافته به این بخش به ازای هر استان یک همت اختصاص یابد اما این بخش از پیشنهاد دولت با تغییر در کمیسیون تصویب شد به طوری که ۷۰ اعتبارات به صورت استانی و ۳۰ درصد به صورت ملی اختصاص یابد.

وی خاطرنشان کرد: رئیس سازمان برنامه و بودجه در دفاع از این پیشنهاد دولت عنوان کرد که هدف ما رونق اشتغال در شهرستان‌ها است و این اعتبار ۳۱ همت به صورت مستقیم در اختیار استانها و شهرستان‌ها قرار می‌گیرد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس ادامه داد: آقای منظور گفت که دولت سیزدهم اولین دولتی است که برای رونق اشتغال خرد و خانگی بودجه تخصیص می‌دهد و تنها در بودجه‌های سال‌های ۱۴۰۱ ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ این اعتبار اختصاص یافته است.

وی افزود: همچنین در جلسه امشب پیشنهاد دولت برای استفاده از فاینانس خارجی به میزان ۳۰ میلیارد یورو به منظور هزینه در پروژه‌های عمرانی و زیر ساختی به تصویب رسید.

میرتاج الدینی خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه پیشنهاد دولت برای استفاده از کمک‌های خارجی در بروز شرایط خاص همچون سیل زلزله و غیره به میزان ۲ میلیارد یورو به تصویب کمیسیون تلفیق بودجه رسید.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز