تهران ۲۳.۷۳° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۳.۹۹°
۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵

سودآوری ۱۵ میلیون دلاری با تولید یک گرید تخصصی در صنعت پتروشیمی

تولید این گرید افزون بر ارزآوری و تنوع بخشی سبد محصولات صنعت پتروشیمی ایران از خروج سالانه ۱۵ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری می‌کند.
کد خبر: ۷۴۱۰۷

به گزارش معاصر، پلی‌اتیلن سبک گرید LEC 1969 با کاربری اکستروژن کوتینگ یکی از جدیدترین گریدهای صنعت پتروشیمی ایران است که پیش از این تنها در دو شرکت در جهان تولید می‌شد، اما هم‌اکنون ایران به عنوان سومین کشور تولیدکننده این گرید به‌شمار می‌آید.

تولید این گرید افزون بر ارزآوری و تنوع بخشی سبد محصولات صنعت پتروشیمی ایران از خروج سالانه ۱۵ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری می‌کند و بازارهای صادراتی این صنعت را گسترش می‌دهد و سبب تولید محصولات با ارزش‌افزوده بالاتر و سودآوری بیشتر در صنایع پایین‌دستی و کشور می‌شود.

از مهم‌ترین کاربردهای این گرید می‌توان به استفاده در بسته‌بندی‌های چندلایه تتراپک و آسپتیک (Aseptic)، پوشش داخلی لیوان‌های کاغذی، پوشش‌دهی روی کاغذ چاپ، بسته‌بندی سرنگ‌های تزریق، پاکت‌های پستی، بسته‌بندی ساشه مواد غذایی و بهداشتی، ملحفه‌های یک‌بار مصرف بیمارستانی و موارد مشابه دیگر اشاره کرد.

ایران سومین تولیدکننده گرید پلی‌اتیلن سبک LEC 1969

مصطفی رنجبر، سرپرست فرآیند واحدهای پلیمری شرکت پلیمر آریاساسول امروز (سه‌شنبه، ۱۹ دی‌ماه) در نشست معرفی گرید پلی‌اتیلن سبک LEC 1969 به نمایندگان صنایع پایین‌دستی که در شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد، با اشاره به گریدهای مختلف تولیدی در این شرکت اظهار کرد: گرید LEC 1969 نخستین گرید تخصصی اکستروژن کوتینگ در ایران است.

وی افزود: شرکت پلیمر آریاساسول با بررسی تولیدات شرکت‌های بزرگ دنیا با هدف توسعه سبد محصولات خود، تولید گریدهای اکستروژن کوتینگ را از نظر حجم و تنوع تولید در دستور کار قرار داده است.

سرپرست فرآیند واحدهای پلیمری شرکت پلیمر آریاساسول با بیان اینکه تقاضای جهانی این گرید رو به افزایش است، ادامه داد: ایران پس از سابیک عربستان و شرکت «داو کمیکال» (DOW Chemical)، سومین تولیدکننده این گرید در دنیاست.

وی با اشاره به نخستین تولید تجاری این محصول در آبان‌ماه ۱۴۰۱ گفت: این محصول افزون‌ بر اینکه در چند شرکت داخلی استفاده شده است در اختیار چند مشتری خارجی نیز قرار گرفت و بازخوردهای مثبتی کسب شد.

سرپرست فرآیند واحدهای پلیمری شرکت پلیمر آریاساسول یادآور شد: این گرید با کمک مدیریت صنایع پایین‌دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی اوایل سال ۱۴۰۲ به نسل دوم و سپس نسل سوم ارتقا یافت.

رنجبر تأکید کرد: شرکت پلیمر آریاساسول با تولید و تجاری‌سازی گرید LEC 1969 و به‌دنبال آن پوشش نیاز بازار داخلی، تولید گریدهای کاربردی جدید دیگر در حوزه فوم‌ها و سیم و کابل را نیز در صورت نیاز بازار در دستور کار دارد.

رشد ۴۰ درصدی تقاضای جهانی

محمدجواد دهستانی، سرپرست برنامه‌ریزی تولید و فروش شرکت پلیمر آریاساسول نیز در این نشست در زمینه بازار گرید LEC 1969 اظهار کرد: مقدار تقاضای جهانی این گرید در سال ۲۰۲۳ حدود ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تن بوده که بر اساس پیش‌بینی‌ها در سال ۲۰۵۰ با رشد ۴۰ درصدی به حدود ۴ میلیون تن خواهد رسید.

وی با بیان اینکه بیشترین تقاضا در مارکت‌های جهانی بازار هند با تقاضای سالانه حدود ۳۰۰ هزار تن است، گفت:  پیش‌بینی‌ می‌شود این مقدار در سال ۲۰۵۰ به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن افزایش یابد که بازار بسیار جذابی خواهد بود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز