تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۸۴°  بیشینه ۲۵.۷۹°
۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۸
به منظور حضور در نشست کمیته فلسطین به میزبانی مجلس

رئیس مجلس الجزایر وارد تهران شد

رئیس مجلس الجزایر وارد تهران شد
رئیس مجلس الجزایر بعد از ظهر امروز در رأس هیأتی پارلمانی وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد.
کد خبر: ۷۴۱۱۳

به گزارش معاصر، ابراهیم بوغالی رئیس مجلس الجزایر و رئیس دوره‌ای (PUIC) بعد از ظهر امروز (سه شنبه، ۱۹ دی‌ماه) در رأس هیأتی پارلمانی وارد فرودگاه مهرآباد شد و مورد استقبال رسمی محسن پیرهادی عضو هیأت رئیسه و ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

هیأت پارلمانی الجزایر به منظور حضور در پنجمین نشست اضطراری کمیته دائمی فلسطین اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی( PUIC) و اولین نشست کمیته فلسطین مجمع مجالس آسیایی(APA) وارد کشور شده است.

محسن پیرهادی در مراسم استقبال از رییس مجلس الجزایر ضمن خوش آمدگویی به رئیس مجلس الجزایر با اشاره به سفرهای پیشین وی و هیأت پارلمانی همراه به ایران، گفت: همکاری‌های مشترک دو کشور به ویژه همکاری‌های پارلمانی همواره مثبت بوده است.

وی با بیان اینکه امروز مسأله‌ فلسطین تبدیل به غم بزرگی برای امت اسلامی و کشورهای مسلمان و آزاده دنیا شده است، گفت: امیدواریم نشست اضطراری کمیته دائمی فلسطین اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی(PUIC) بتواند درهای جدیدی را برای نجات مردم فلسطین باز کند.

عضو هیأت رئیسه مجلس با اشاره به نسل کشی قریب به ۲۳ هزار کودک و زن فلسطینی در تجاوز غیر قانونی به غزه، گفت: کشورهای اسلامی باید با هر ابزاری که می‌توانند، جلوی این نسل کشی را بگیرند.

ابراهیم بوغالی نیز ضمن اعلام آمادگی برای هرگونه همکاری مشترک با تهران برای حل بحران فلسطین، گفت: الجزایر ظرفیت‌های خوبی برای همکاری با ایران به ویژه برای حل بحران اخیر دارد.

وی ضمن ابراز علاقه برای دیدار با قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ما به دنبال توقف جنگ در غزه و حمایت از مردم مظلوم فلسطین هستیم و در مسیر نجات مردم فلسطین آمادگی هرگونه همکاری با ایران را داریم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز