تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۱.۷۹°
۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۱
مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران:

روند صعودی مصرف گاز خانگی با کاهش دمای هوا

سعید عقلی در این باره توضیح داد: کاهش دما در ۲۴ ساعت گذشته در برخی استان‌های کشور، سبب شد تا حجم مصرف گاز در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده به ۵۷۰ میلیون مترمکعب در روز برسد.
کد خبر: ۷۴۱۲۳

به گزارش معاصر، سعید عقلی در این باره توضیح داد: کاهش دما  در ۲۴ ساعت گذشته در برخی استان‌های کشور، سبب شد تا حجم مصرف گاز در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده به ۵۷۰ میلیون مترمکعب در روز برسد.

وی با بیان اینکه این حجم مصرف، ۷۰ درصد از کل گاز تولیدی کشور است، افزود: از مجموع ۵۷۰ میلیون مترمکعب گاز مصرفی در این بخش، ۳۹۹ میلیون مترمکعب معادل ۷۰ درصد در بخش خانگی، ۱۱ درصد در صنایع غیر عمده، ۹ درصد در بخش عمومی و تجاری و ۱۰ درصد در مجموع در بخش حمل و نقل و کشاورزی مصرف شده است.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در پایان، شرط عبوری آرام از زمستان پیش رو را مدیریت مصرف گاز در همه بخش‌ها اعلام و اظهار کرد: از آن‌جا که مصارف بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده بیش از ۷۰ درصد از گاز تحویلی به شبکه انتقال کشور را به خود اختصاص داده، از همه هم‌وطنان عزیز می‌خواهیم تا با رعایت نکات ساده مانند پوشیدن لباس گرم، استفاده از پرده‌های ضخیم در منازل، تنظیم دمای وسایل گرمایشی و استفاده صحیح از وسایل گرمایشی در بخش‌های تجاری، کشاورزی و صنعتی و مدیریت مصرف انرژی، به حفظ جریان پایدار گاز در همه بخش‌ها در اقصی نقاط کشور کمک کنند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز