تهران ۲۳.۷۳° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۳.۹۹°
۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۸
رائفی‌پور، ثابتی، رسایی، رنجبران و... اعضای فراکسیون دلواپسان می‌شوند

فراکسیون دلواپسان در مجلس دوازدهم؟

فراکسیون دلواپسان در مجلس دوازدهم؟
سال‌ها پیش لقب آنها تندرو بود اما در سال‌های اخیر به آنها دلواپس می‌گویند. ویژگی مشخص آنها مخالفت با آنچه است که بخش بزرگی از مردم آن را قبول دارند. همگان شاهد مخالفت آنها با برجام در مجلس بودند،
کد خبر: ۷۴۱۴۳

به گزارش معاصر، سال‌ها پیش لقب آنها تندرو بود اما در سال‌های اخیر به آنها دلواپس می‌گویند. ویژگی مشخص آنها مخالفت با آنچه است که بخش بزرگی از مردم آن را قبول دارند. همگان شاهد مخالفت آنها با برجام در مجلس بودند، اما با تغییر دولت و روی کارآمدن دولت رئیسی یکباره تبدیل به موافقان برجام شدند که این چرخش موضع نشان داد، چندان حساسیتی بر‌ای منافع ملی ندارند و منافع شخصی و گروهی برای آنها در اولویت است.

اگر در مجلس یازدهم مجتبی ذوالنوری چهره شاخص مخالف برجام بود و اقدام به آنش‌زدن آن به شکل نمادین کرد، اکنون تعداد زیادی از دلواپسان که درجه مخالفت آنها با موضوعاتی مانند برجام به مراتب بیشتر از ذوالنوری است، در صف ورود به پارلمان هستند.

*لیستی به مدیریت رائفی‌پور

روز گذشته برخی سایت‌ها نوشتند: «آن‌طور که گفته شده محمدرضا غلامرضا، معاون سابق وزیر کشور، علی‌اکبر رائفی‌پور و یک شخص دیگر برای انتخابات مجلس دوازدهم از حوزه انتخابیه تهران، لیست مشترک صادر خواهند کرد.» محمدرضا غلامرضا، معاون برکنار شده وزیر کشور دولت رئیسی است. ماجرا از اعتراض برخی از نمایندگان مجلس به یک بخشنامه در مرداد شروع شد و کار را تا مرحله استیضاح وزیر کشاند و در نهایت با فشار نمایندگان و تذکرات رئیس مجلس به وحیدی، معاون سیاسی و رئیس ستاد انتخابات کشور در سال برگزاری انتخابات کنار گذاشته شد. لیستی که دیروز به آن اشاره شد، شامل چه افرادی است؟ تعدادی از همفکران رائفی‌پور در میان کاندیداهای مجلس دوازدهم حضور دارند که احتمالا در لیست مورد اشاره حضور دارند که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد.

 

*رسایی باز هوس مجلس کرد

حمید رسایی، وی در ادوار هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی به‌عنوان نماینده شهر تهران در مجلس حضور داشت. رسایی در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، از سوی شورای نگهبان، ردصلاحیت شد، اما در دوره دهم صلاحیت او دوباره تأیید گردید. رسایی از حامیان محمود احمدی‌نژاد در دوره اول ریاست‌جمهوری وی بود. او همچنین از اعضای شورای مرکزی قرارگاه عمار است. او در مقطعی با جبهه پایداری مشکل پیدا کرد و از دایره اصلی ‌آنها خارج شد. او درنشریه  9 دی و بیش از در کانال تلگرامی‌اش به ارایه دیدگاه‌هایش می‌پردازد که بیشتر آنها جنبه انتقادی و تخریب اصلاح‌طلبان و میانه‌روهاست.

*ثابتی از قافله عقب نماند

امیرحسین ثابتی، کاندیدای تایید صلاحیت شده مجلس دوازدهم است که در دایره دلواپسان و افراد مورد وثوق رائفی‌پور است. نام امیرحسین ثابتی نه از خلال جامعه علمی و مقالات بلکه از برنامه پرحاشیه‌اش در شبکه افق تحت عنوان «جهان‌آرا» به گوش مردم رسید. برنامه‌ای که بارها به‌دلیل اتفاقات عجیبی که در آن افتاده است، در صدر اخبار قرار گرفته است. جالب اینکه حتی روزنامه اصولگرای «فرهیختگان» نیز از آن انتقاد کرده است. وقتی که امیرحسین حاجی نصیری مهمان برنامه «جهان‌آرا» نسبت به علی دایی سخنان توهین‌آمیزی را بر زبان آورده بود. فرهیختگان در واکنش به این سخنان نوشته بود: «این فقط لات و لوت‌های شیک‌وپیک کرده ایران‌اینترنشنال که از قطبی شدن جامعه نفع می‌برند. اگر آنالیز ذی‌نفعان را درمورد کسانی‌که به سر قطب دیگر ماجرا چسبیده‌اند هم انجام بدهیم، به کسانی بر می‌خوریم که ذیل عناوین مقدس و محترمی، روی دیگر سکه ایران‌اینترنشنال و همه لات ‌و لوت‌های این قبیله هستند.» مجری برنامه جهان‌آرا همچنین در جای دیگری در واکنش به پلمب شدن مغازه دایی نوشته بود: «علی دایی اگر برای مبارزه با جمهوری اسلامی سه روز رستورانش رو تعطیل کرده، چرا از اینکه جمهوری اسلامی رستورانش را پلمب می‌کنه ناراحته؟ مرد باش و تا روز سقوط جمهوری اسلامی کاسبی نکن! اگر واقعا اینقدر سقوط نزدیکه، هزینه بده. اگر هم نیست، بیش از این خودت رو مسخره نکن!» در مقطعی موضوع استادی ثابتی در دانشگاه شریف مطرح شد که بسیاری به آن انتقاد کردند اما علی‌اکبر رائفی‌پور با انتشار پستی در توئیتر به استادشدن امیرحسین ثابتی در دانشگاه صنعتی شریف و تدریس درس انقلاب اسلامی واکنش نشان داد. در این تصویر که علی‌اکبر رائفی‌پور در فضای مجازی به اشتراک گذاشته است، این نظریه‌پرداز ایرانی نوشت: «مگه جیغ‌های بنفشتون گوش مردم دنیا رو کر نکرده که باید حرف مخالف رو شنید؟؛ خوب اینکه نگرانی نداره برید سر کلاسش به چالش بکشیدش!»

*یار احمدی‌نژاد هم در فکر پارلمان

رنحبران هم دلواپس است اما سعی کرده تا آن را پنهان کند. هادی کسایی‌زاده (روزنامه‌نگار) در توئیتی نوشت: «اول خبرنگار صداوسیما بود. در دولت احمدی‌نژاد مدیر روابط عمومی وزارت رفاه شد و  بعد برکنارش کردند. رفت شد مدیر روابط عمومی رسانه‌ملی حالا هم کاندیدای مجلس شده از ساوجبلاغ و... مراقب نباشیم مجلس آینده هم...» مرداد 99 یکی از سایت‌ها نوشت: رنجبران از جمله مجریان حاشیه دار صداوسیما بود. یامین‌پور یکی از مجریان برنامه جهان‌آرا بود که چند ماهی است پخش آن متوقف شده است. او سه روز پیش در دو توییت به‌همراه یک تصویر نوشته بود: «چندی پیش کانال «صرفا جهت اطلاع» آن‌چنان‌که در تصویر می‌بینید، ضمن حذف خبر توهین‌آمیز و کذبش علیه [برنامه] #جهان_آرا و # ثریا و عذرخواهی، با شکایت ما شماره کارت پرداخت‌کننده‌ پول را در اختیارمان قرار داد. کارت متعلق به خانم «آرزو. ش» یکی از کارکنان آقای رنجبران، مسئول روابط‌عمومی صداوسیما بود. تمام اطلاعات در اختیار حراست سازمان قرار داده شده، ولی هنوز معلوم نیست رنجبران با کدام مجوز برای انتشار اخبار کذب به کانال‌ها و پیج‌های زرد اینستاگرام پول پرداخت کرده. نه از ما عذرخواهی شده و نه مسئول خاطی صداوسیما برکنار شده!» احمدی‌نژاد پله پیشرفت رنجبران بود و او در دفاع از استادش می‌گوید: «احمدی‌نژاد واقعا زحمت می‌کشید. من در سفرهای استانی سه بار غش‌کردن او را دیدم. تا دوی نصفه شب کار می‌کرد.»

*مبنای حضور در لیست

 به‌نظر می‌رسد این افراد قابلیت حضور در لیست رائفی‌پور را دارند. علاوه بر آن اگر مبنای لیست رائفی‌پور نزدیکی به احمدی‌نژاد باشد باید قشقائی و مهمان‌پرست مدیران دولت احمدی‌نژاد را هم در این لیست گذاشت.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز