تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۸.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۸
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران:

علت طولانی شدن پرونده‌های تخلف باید مشخص شود

مجید چگنی گفت: مسئولیتی که همکاران هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری برعهده دارند، مسئولیتی سنگینی است؛ زیرا مقام قضاوت، مسئولیت خطیری است.
کد خبر: ۷۴۱۵۰

به گزارش معاصر، مجید چگنی در آیین آغاز دوره آموزشی آشنایی با قانون رسیدگی به تخلفات اداری که در سالن شهید رجایی ساختمان شهدای این شرکت برگزار شد، گفت: مسئولیتی که همکاران هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری برعهده دارند، مسئولیتی سنگینی است؛ زیرا مقام قضاوت، مسئولیت خطیری است.

وی ادامه داد: قضاوت دو بُعد دارد، قانون و عدالت  که در کشور  ما با شریعت احکام اسلام و دستورات الهی آمیخته شده است؛ اگر این امر مهم را از روی احساس، نداشتن تخصص کافی و.... انجام دهیم سبب خسران در این دنیا و جهان آخرت خواهد شد.

معاون وزیر نفت در امور گاز تصریح کرد: در صدور رأی و رسیدگی به پرونده‌ها باید خدا را مدنظر قرار دهیم و آن را شاهد اعمال و رفتار خود بدانیم و از طرفی نیز به شخصی که مورد پرسش قرار می‌گیرد، امکان و فرصت دفاع از خود را بدهیم.

چگنی بیان کرد: اگر پرونده‌ای بیش از زمان مدنظر به درازا کشید، باید دلیل را ریشه‌یابی کرد؛ شاید افراد دیگری در روند پرونده اخلال کرده باشند که باید شخص یا اشخاص مورد نظر شناسایی و مورد تذکر یا تنبیه قرار گیرند.

وی با تأکید بر اهمیت وظیفه محققان گفت: همکاران ما در این بخش باید با دلسوزی و دقت مأموریت خود را انجام دهند تا اعضای هیئت رسیدگی به تخلفات بتوانند با  داشتن اطلاعات کامل، تصمیم بگیرند. به این ترتیب روند رسیدگی سهل و تسریع می‌شود، ضمن این‌که شخص رأی‌دهنده هم باید دارای قوه تفکر بالا و مهارت تصمیم‌گیری و شنیداری باشد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در بخش دیگری از سخنان خود، به موضوع آموزش در این مقوله اشاره و اظهار کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی سبب آگاهی بیشتر از دستورعمل‌ها و ایجاد وحدت رویه در صدور احکام هیئت‌های تخلفات ادرای می‌شود.

چگنی در پایان، ضمن قدردانی از همه دست‌اندرکاران برگزاری این دوره آموزشی، تصریح کرد: با توجه به این‌که صنعت نفت یک صنعت تخصصی است؛ از این رو کسانی که در هیئت‌های رسیدگی به تخلفات هستند، لازم است با این صنعت آشنایی داشته باشند، اگر هم ندارند باید با مطالعه و تحقیق، اطلاعات خود را تکمیل و از تجربیات پیشکسوتان و متخصصان این امر بهره لازم را ببرند.

دوره آموزشی یادشده صبح امروز (چهارشنبه، 20 دی‌ماه) با حضور معاون وزیر نفت در امور گاز، معاون وزیر نفت در امور توسعه مدیریت و منابع انسانی، مدیرکل بازرسی، نظارت بر عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت نفت و جمعی از مدیران و اعضای هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری صنعت نفت در سالن شهید رجایی ساختمان شهدای شرکت ملی گاز ایران برگزار شد. 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز