تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶
وزیر کشور

صدور کارت ملی هوشمند برای افراد زیر ۱۵ سال طی ماه‌های آینده

صدور کارت ملی هوشمند برای افراد زیر ۱۵ سال طی ماه‌های آینده
وزیر کشور در پاسخ به سوالی در خصوص صدور کارت ملی برای افراد زیر ۱۵ سال گفت: این موضوع یکی از اقداماتی است که در دستور کار قرار گرفته، چرا که می‌تواند در حوزه اخذ خدمات برای این افراد تسهیل گری را فراهم کند
کد خبر: ۷۴۱۹۶

به گزارش معاصر احمد وحیدی وزیر کشور در پاسخ به سوالی در خصوص صدور کارت ملی برای افراد زیر ۱۵ سال گفت: این موضوع یکی از اقداماتی است که در دستور کار قرار گرفته، چرا که می‌تواند در حوزه اخذ خدمات برای این افراد تسهیل گری را فراهم کند؛ لذا در ماه‌های آینده این اقدام آغاز خواهد شد. درباره تجمیع کارت‌های ملی و کارت‌های بانکی نیز سازمان ثبت احوال و بانک ملی ایران تفاهم‌نامه‌ای را به امضاء رساندند که فرآیند تجمیع این کارت‌ها نیز در حال دنبال شدن است.

خدماتی که سازمان ارائه می‌دهد هر چه به سمت هوشمند شدن حرکت کند مردم در مراجعات راحت‌تر خواهند بود. خدمتی برای ایرانیان خارج از کشور که کارت ملی می‌خواستند ارائه شده به شکلی که قبلا باید برای اخذ کارت ملی به داخل کشور می‌آمدند، اما با هماهنگی وزارت امور خارجه ایرانیان خارج از کشور می‌توانند کارت ملی هوشمند خود را خارج از کشور دریافت کنند.

شناسنامه‌ها تعداد زیادی کیفیت خود را از نظر مقررات ایمنی یا از دست داده‌اند یا به اندازه شناسنامه‌های جدید نیست. بر همین اساس سازمان ثبت احوال در مقاطع زمانی فرآیند جمع‌آوری و تعویض این شناسنامه‌ها را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

وی در مورد سامانه ثبت نشانی ایرانیان نیز گفت: این موضوع جزو آمار‌های لازمی است که احراز هویت افراد را تکمیل می‌کند و به عنوان وظایف ذاتی سازمان ثبت احوال در مقررات پیش بینی شده و دستگاه‌های مختلف نیز در این حوزه باید از ثبت احوال خدمات دریافت کنند و شهروندان نیز باید تغییر نشانی خود را در این سامانه ثبت کنند؛ اما سازمان‌ها زمانیکه نیاز به نشانی دارند باید از این سامانه بهره بگیرند تا به عنوان یک مشوق باعث شود شهروندان نشانی جدید خود را در سامانه به روز کنند. در این حوزه بر اساس چارچوب‌های قانونی برخی ضعف‌ها وجود دارد که باید حل و فصل شود.

پایگاه سببی و نسبی قبلاً وجود نداشت الان حدود ۶۰ درصد پیشرفت داشته است این کار مهمی هست و خدمت ارزشمندی برای دریافت کنندگان و ارائه دهندگان خدمات است. اینکه شناسنامه را جایگزین کنیم در دستور کار است اما باید الزامات و مقتضیات آن را مشخص کرد.

 
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز