تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶

حمله موشکی اشتباه حوثی‌های یمن به نفتکش روس

بر اساس اعلام شرکت کارشناسی و مدیریت خطرهای دریایی بریتانیا موسوم به «امبری»،این دومین نفتکش حامل نفت روسیه بود که به اشتباه از سوی حوثی‌های یمن هدف قرار گرفت.
کد خبر: ۷۴۲۰۲

به گزارش معاصر، بر اساس اعلام شرکت کارشناسی و مدیریت خطرهای دریایی بریتانیا موسوم به «امبری»، حوثی‌ها روز جمعه (۲۲ دی‌ماه) به اشتباه یک نفتکش حامل نفت روسیه را طی حمله موشکی  در سواحل یمن هدف قرار دادند.

«امبری» اعلام کرد گزارشی را درباره شلیک یک موشک در فاصله ۹۰ میل دریایی (۱۶۷ کیلومتری) جنوب شرقی شهر بندری عدن یمن دریافت کرده است.

در یادداشت این شرکت آمده است که موشک در فاصله ۴۰۰ تا ۵۰۰ متری و تعقیب آن به‌وسیله سه فروند کشتی کوچک شلیک شده است.

بر اساس اعلام «امبری»، این دومین نفتکش حامل نفت روسیه بود که به اشتباه از سوی حوثی‌های یمن هدف قرار گرفت.

حوثی‌ها که کنترل بیشتر مناطق یمن را به‌عهده دارند، از ۱۹ نوامبر (۲۸ آبان‌ماه) موجی از حمله به کشتی‌های تجاری غربی در دریای سرخ را آغاز کرده‌اند.

ایالات متحده آمریکا و بریتانیا شامگاه پنجشنبه (۲۱ دی‌ماه) سایت‌های کنترل و فرماندهی و سکوهای پرتاب موشک حوثی‌ها در یمن را هدف حمله‌های موشکی و جنگنده‌های هوایی قرار دادند.

روسیه این حمله‌ها را محکوم کرد و خواستار تشکیل نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل متحد شد.

ارزیابی‌های آمبری نشان می‌دهد این نفتکش به اشتباه بر اساس اطلاعات قدیمی در دسترس عموم که کشتی را بریتانیایی مشخص کرده بودند، هدف قرار گرفته است.

بر اساس گزارش این شرکت، به نظر می‌رسید این اطلاعات مربوط به پنج ماه پیش باشد، اما هنوز از آن به‌عنوان کشتی وابسته به بریتانیا در پایگاه داده‌های عمومی دریانوردی نام برده شده است.

بنا بر گزارش‌ها، این حمله موشکی تلفات یا خسارتی به جای نگذاشته است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز