تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱
مؤسسه وود مکنزی:

افزایش تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۴

این مؤسسه مجموع تقاضای جهانی نفت خام را برای سال ۲۰۲۴ میلادی ۱۰۳ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز پیش‌بینی کرد که بخش عمده‌ای از رشد تقاضای نفت در نیمه دوم سال جاری میلادی خواهد بود.
کد خبر: ۷۴۲۱۰

به گزارش رویترز به نقل از معاصر، مؤسسه مشاوره وود مکنزی در گزارشی اعلام کرد که انتظار می‌رود تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۴ میلادی حدود ۲ میلیون بشکه در روز افزایش یابد و چین بیش از ۲۵ درصد از این افزایش را به خود اختصاص می‌دهد.

این مؤسسه مجموع تقاضای جهانی نفت خام را برای سال ۲۰۲۴ میلادی ۱۰۳ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز پیش‌بینی کرد و برآوردها حکایت از آن دارد که بخش عمده‌ای از رشد تقاضای نفت در نیمه دوم سال جاری میلادی خواهد بود.

آلن گلدر، معاون ارشد تحقیقات مؤسسه مشاوره‌ای وودمکنزی در این باره گفت: این موضوع با بهبود رشد اقتصادی و کاهش نرخ بهره تقویت خواهد شد.

وودمکنزی اعلام کرد: انتظار می‌رود عرضه نفت از رشد تقاضا عقب بیفتد، زیرا اوپک‌پلاس (ائتلاف تولیدکنندگان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیراوپک) باعث کند شدن روند رشد تولید در سال ۲۰۲۴ میلادی می‌شود، اگرچه اعضای این ائتلاف اعلام کرده‌اند که می‌توانند بدون محدودیت تولید به سمت مازاد عرضه حرکت کنند، به‌ویژه اگر رشد تقاضا کمتر از انتظارها باشد.

بر اساس نظرسنجی رویترز، برخی تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که رشد اقتصادی ضعیف بر بازارهای نفت تأثیر می‌گذارد و تقاضا را محدود می‌کند و قیمت‌ها را در سال جاری میلادی حدود ۸۰ دلار به ازای هر بشکه نگه می‌دارد.

تازه‌ترین نظرسنجی رویترز نشان داد تولید نفت اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در ماه دسامبر سال ۲۰۲۳ میلادی در پی افزایش عرضه از سوی عراق، آنگولا و نیجریه با افزایش همراه بوده است.

اوپک در ماه دسامبر سال ۲۰۲۳ میلادی با افزایش تولید روزانه ۷۰۰ هزار بشکه‌ای نسبت به ماه نوامبر در مجموع روزانه ۲۷ میلیون و ۸۸۰ هزار بشکه نفت خام تولید کرد، در حالی که تولید اعضای این سازمان نسبت به دوره مشابه سال ۲۰۲۲ میلادی بیش از روزانه یک میلیون بشکه کاهش نشان می‌دهد.

این افزایش در آستانه آغاز تشدید کاهش عرضه داوطلبانه شماری از اعضای اوپک‌پلاس در سال ۲۰۲۴ میلادی و کناره‌گیری آنگولا از عضویت در اوپک رخ داده است، سهم کنونی اوپک از بازارهای جهانی نفت خام به‌دلیل محدودیت عرضه و خروج برخی اعضا کاهش یافته است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز