تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶
با حضور رئیس جمهور صورت گرفت:

گزارش وزاری اقتصادی دولت جهت تأمین نیازهای بخش‌های مختلف تولیدی

سید ابراهیم رئیسی امروز (شنبه، ۲۳ دی‌ماه) در نشستی با گروه وزیران و معاونان اقتصادی دولت آخرین وضع واحدهای تولیدی کشاورزی، صنعتی و معدنی را ارزیابی کرد.
کد خبر: ۷۴۲۱۱

به گزارش معاصر، سید ابراهیم رئیسی امروز (شنبه، ۲۳ دی‌ماه) در نشستی با گروه وزیران و معاونان اقتصادی دولت که به‌منظور بررسی مسائل و نیازهای بخش تولید برگزار شده بود، آخرین وضع واحدهای تولیدی کشاورزی، صنعتی و معدنی را ارزیابی کرد.

در این نشست وزیران و معاونان رئیس‌جمهوری گزارش‌هایی از اقدام‌های انجام‌شده برای تأمین نیازها و رفع مسائل بخش‌های مختلف تولیدی ارائه کردند.

در همین حال، مقرر شد برای استمرار ارتقا و رشد تولید و بهبود عملکرد واحدهای تولیدی تدابیر و هماهنگی‌های لازم میان وزارتخانه‌ها و بخش‌های مختلف همسو با بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های موجود،‌ همچنین تأمین نیازهای مالی و انرژی این واحدها در ماه‌های باقیمانده از سال و سال ۱۴۰۳ به عمل آید.

اوپک در ماه دسامبر سال ۲۰۲۳ میلادی با افزایش تولید روزانه ۷۰۰ هزار بشکه‌ای نسبت به ماه نوامبر در مجموع روزانه ۲۷ میلیون و ۸۸۰ هزار بشکه نفت خام تولید کرد، در حالی که تولید اعضای این سازمان نسبت به دوره مشابه سال ۲۰۲۲ میلادی بیش از روزانه یک میلیون بشکه کاهش نشان می‌دهد.

این افزایش در آستانه آغاز تشدید کاهش عرضه داوطلبانه شماری از اعضای اوپک‌پلاس در سال ۲۰۲۴ میلادی و کناره‌گیری آنگولا از عضویت در اوپک رخ داده است، سهم کنونی اوپک از بازارهای جهانی نفت خام به‌دلیل محدودیت عرضه و خروج برخی اعضا کاهش یافته است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز