تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۷۹°  بیشینه ۲۴.۹۹°
۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۴

ادعای مضحک ترامپ درمورد شکست ایران

ادعای مضحک ترامپ درمورد شکست ایران
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا ادعا کرد که ایران در دوران ریاست جمهوری او به حالت مرگ افتاد و شکسته و منهدم شد.
کد خبر: ۷۴۲۴۷

به گزارش معاصر،  ترامپ در جریان یک سخنرانی از راه دور که در دموین، آیووا، برگزار شد گفت او در دوران ریاست جمهوری اش به چین و سایر کشور‌ها هشدار داد که اگر از ایران نفت بخرند، «نمی‌توانند با آمریکا معامله کنند» و به گفته او، این موضوع تأثیرگذار بوده است.

رئیس سابق دولت آمریکا در ادامه ادعا کرد که جنگ در عراق «احمقانه‌ترین جنگ» بود، زیرا ایران اکنون عراق را کنترل می‌کند.

بایدن بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست

دونالد ترامپ گفت که جو بایدن، رئیس جمهور کنونی «بدترین رئیس‌جمهور تاریخ» ایالات متحده است.

ترامپ خاطرنشان کرد: «خوشحال‌ترین فرد در حال حاضر جیمی کارتر است…، زیرا او در مقایسه با این مرد، رئیس‌جمهور درخشانی به نظر می‌رسد، به معنای واقعی کلمه درخشان است».

علاوه بر این، وی تاکید کرد که دولت بایدن «پول‌ها را دست به دست خرج می‌کند» و تاکید کرد که ایالات متحده کمک مالی بسیار بیشتری نسبت به اروپا به کی یف اعطا کرده است، اگرچه اروپا به طور مستقیم تحت تاثیر جنگ اوکراین قرار گرفته است. ترامپ سپس گفت: «بایدن به عنوان رئیس جمهور یک فاجعه بوده است.»

در چند ماه داعش را شکست دادم

رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده اعلام کرد که برای شکست داعش به چند ماه زمان نیاز دارد، اگرچه «قرار بود چهار سال طول بکشد».

ترامپ در ادامه از لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده انتقاد کرد که «جنگ را از لپ‌تاپ خود هدایت می‌کند… البته اگر اصلاً آن را هدایت می‌کند» و اضافه کرد که «یک چیز وحشتناک» است که پنج روز از وزیر دفاع خبری نباشد.

ترامپ در ادامه گفت که ایالات متحده هرگز از نظر امنیت در چنین وضعیت بدی قرار نداشته است.

 هیلی آنقدر قوی نیست که بتواند رئیس جمهور شود

ترامپ گفت که نیکی هیلی، نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری «آنقدر قوی نیست که بتواند رئیس‌جمهور شود».

او تاکید کرد که هیلی را «خیلی خوب» می‌شناسد. او افزود: «او سفیر من در سازمان ملل بود و صادقانه بگویم، ضعف‌های زیادی داشت».

ترامپ در میان رای دهندگان حزب جمهوری خواه پیش از انتخابات آیووا پیشتاز بود

آخرین نظرسنجی انجام شده توسط Des Moines Register/NBC News/Mediacom نشان داد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده در میان رای دهندگان حزب جمهوری خواه در آیووا، ۲۸ امتیاز از فرماندار سابق کارولینای جنوبی در آیووا جلوتر است تا نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات ۲۰۲۴ شود.

بر اساس نتایج، ۴۸ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی، ترامپ را به عنوان گزینه اول خود برای نامزدی حزب معرفی کردند. هیلی با ۲۰ درصد دوم شد در حالی که ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا ۱۶ درصد آرا را به دست آورد.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که ۶۹ درصد از شرکت‌کنندگان دیدگاه مثبتی نسبت به ترامپ دارند، در حالی که ۵۸ درصد دیدگاه مثبتی نسبت به دیسانتیس، ۵۲ درصد نسبت به ویوک راماسوامی و ۴۸ درصد نسبت به هیلی دارند.

 
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز