تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۹.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸
رئیس جمهور در گردهمایی ائمه جمعه کشور:

همکاری وزارت نفت با بیش از ۶۰۰ شرکت دانش‌بنیان

رئیسی اظهار کرد: تا پیش از این دولت ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان با وزارت نفت کار می‌کرد، اما اکنون در دولت سیزدهم بیش از ۶۰۰ شرکت دانش‌بنیان با وزارت نفت همکاری می‌کنند و گازهای مشعل در حال مهار است و این ثروت ملی حفظ خواهد شد.
کد خبر: ۷۴۲۶۴

به گزارش معاصر، سیدابراهیم رئیسی امروز (دوشنبه، ۲۵ دی‌ماه) در گردهمایی سراسری نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه سراسر کشور با اشاره به اینکه به گفته کارشناسان اقتصادی از مهم‌ترین دلایل تورم، مسئله رشد نقدینگی است، اظهار کرد: رشد نقدینگی که ابتدای دولت سیزدهم ۴۷ درصد بود اکنون به ۲۷ درصد کاهش یافته و هدف‌گذاری کرده‌ایم که تا پایان سال به ۲۵ درصد کاهش یابد.

وی افزود: یکی دیگر از دلایل افزایش نرخ تورم، ناترازی بانک‌هاست. دولت با همه توان تلاش می‌کند بانک‌های ناتراز یا از گردونه خارج شوند، یا انضباط مالی را رعایت کنند.

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: دولت سیزدهم بدون استقراض و چاپ پول با ایجاد درآمد برای کشور کسری بودجه ۴۸۰ میلیاردی را که در آغاز دولت با آن مواجه بود پشت سر گذاشت و تلاش شد آنچه را که موجب تورم است رفع کند. سال ۱۴۰۱ را بدون کسری بودجه پشت سر گذاشتیم و تلاش بر این است که در سال ۱۴۰۲ هم همین‌گونه عمل شود.

رئیسی با اشاره به اینکه گازهای مشعل از مسائلی بود که با ایجاد آلایندگی مردم را رنج می‌داد، گفت: تا پیش از این دولت ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان با وزارت نفت کار می‌کرد، اما اکنون در دولت سیزدهم بیش از ۶۰۰ شرکت دانش‌بنیان با وزارت نفت همکاری می‌کنند و گازهای مشعل در حال مهار است و این ثروت ملی حفظ خواهد شد.

وی اظهار کرد: آمار بانک جهانی و چشم‌اندازی که از آینده رشد اقتصادی ایران با در نظر گرفتن ۱۲ شاخص اقتصادی ارائه شده است، رشد تولید و رشد تجارت در کشور را نشان می‌دهد. رشد اقتصادی در سال نخست فعالیت دولت سیزدهم ۴ درصد بود، در سال دوم نیز بیش از ۴ درصد بود و براساس اعلام مرکز آمار ایران و بانک مرکزی که شاخص‌های متفاوتی را درنظر می‌گیرند یکی ۵ و دیگری حدود ۷ درصد را اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز