تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۲

افزایش قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه (25 دی ماه) 1402

قیمت نفت به‌دنبال حملات نیروهای آمریکایی و بریتانیایی برای جلوگیری از حمله شبه‌نظامیان حوثی به کشتی‌ها در دریای سرخ، روز دوشنبه 25 دی ماه 1402 افزایش یافت.
کد خبر: ۷۴۲۷۵

به گزارش معاصر به نقل از رویترز، قیمت نفت روز دوشنبه افزایش یافت، زیرا تاجران به‌دنبال حملات نیروهای آمریکایی و بریتانیایی برای جلوگیری از حمله شبه‌نظامیان حوثی به کشتی‌ها در دریای سرخ، مراقب خطرات اختلال در عرضه در خاورمیانه بودند.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال پس از افزایش ۱.۱ درصدی در معاملات روز جمعه (۲۲ دی‌ماه)، در معاملات امروز (دوشنبه، ۲۵ دی‌ماه) با ۲۴ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش در ساعت ۷ و ۳۷ دقیقه به ۷۸ دلار و ۵۳ سنت برای هر بشکه رسید.

نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا پس از افزایش حدود یک درصدی در جلسه معاملاتی پیشین (۲۲ دی‌ماه)، با ۱۷ سنت یا ۰.۲ درصد افزایش، ۷۲ دلار و ۸۵ سنت به ازای هر بشکه داد و ستد شد.

پس از حمله‌های نیروهای آمریکایی و انگلیسی به مواضع حوثی‌های یمن در تلافی حمله به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ در هر دو شاخص نفتی طی هفته گذشته بیش از ۲ درصد افزایش یافتند و به بالاترین سطح روزانه خود در سال جاری میلادی رسیدند.

وارن پترسون، رئیس بخش تحقیقات کالا در مؤسسه آی‌ان‌جی در این باره گفت: با توجه به تشدید اوضاع در دریای سرخ خطر اختلال در عرضه بازارهای جهانی را تهدید می‌کند، با این حال فعلاً ما هیچ تأثیری بر عرضه نفت نمی‌بینیم.

وی افزود: من حدس می‌زنم که پیش از این اتفاق باید شاهد تشدید قابل‌توجهی باشیم.

تحلیلگران بانک آمریکایی گلدمن ساکس در یادداشتی اعلام کردند: از آنجا که درگیری خاورمیانه اکنون بر تولید نفت تأثیر نمی‌گذارد، حق بیمه ریسک ژئوپلیتیکی قیمت‌گذاری‌شده در قیمت نفت در شرایط کنونی بر اساس نوسان‌های ضمنی گزینه‌های موجود، اندک به نظر می‌آید.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز