تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۰.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶
رئیس دانشگاه شهید بهشتی مطرح کرد:

تقاضای پیش‌دستانه به وزارت نفت برای حل چالش‌های فناورانه

سید محمود رضا آقامیری درباره تقاضای پیش‌دستانه به مراکز صنعتی کشور گفت: ما در تلاشیم سراغ مراکز صنعتی همچون وزارت نفت برویم تا چالش‌های فناورانه آنها را رفع کنیم.
کد خبر: ۷۴۲۹۶

به گزارش معاصر، سید محمودرضا آقامیری صبح امروز (سه‌شنبه، ۲۶ دی‌ماه) در رویداد بین‌المللی هیدروژن با بیان اینکه هم‌اکنون رابطه دانشگاه و صنعت برای حل چالش‌های فناورانه زیاد است، گفت: برگزاری این رویداد علمی با همکاری شرکت ملی گاز ایران در کنار دانشگاه شهید بهشتی نویدبخش ارتباط عمیق میان دانشگاه و صنعت خواهد بود.

وی با اشاره به برنامه دانشگاه شهید بهشتی درباره تقاضای پیش‌دستانه به مراکز صنعتی کشور گفت: ما در تلاشیم سراغ مراکز صنعتی همچون وزارت نفت برویم تا چالش‌های فناورانه آنها را رفع کنیم.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی موضوع هیدروژن را در کشور و جهان مهم ارزیابی و اظهار کرد: امروز استفاده از این ماده گسترش یافته و می‌تواند به‌عنوان سوختی پاک استفاده شود.

آقامیری با تأکید بر اینکه برای توسعه استفاده از هیدروژن به‌عنوان سوخت باید همه دستگاه‌های اجرایی کشور دست‌به‌دست هم دهند، افزود: دانش فنی استفاده از هیدروژن در ایران می‌تواند همچون فناوری‌های نوظهور در ایران مانند انرژی هسته‌ای، نانو و هوافضا به پیشرفت‌های علمی بالایی برسد.

وی با یادآوری اینکه در گذشته در زمینه تولید و استفاده از هیدروژن به‌عنوان یک سوخت پاک فعالیت‌های علمی زیادی شده است، ادامه داد: برای توسعه استفاده از این ماده در کشور باید همه تجربیات یکدیگر را روی هم بگذاریم تا بتوانیم به موفقیت دست یابیم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز