تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۲.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰

پیروزی قاطع ترامپ در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان در آیووا

پیروزی قاطع ترامپ در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان در آیووا
دونالد ترامپ با کسب یک پیروزی قاطع، رقابت مقدماتی جمهوری خواهان را آغاز کرد. او در انتخابات آیووا در سال ۲۰۱۶ شکست خورد اما شب گذشته با پیروزی قاطع انتخابات این ایالت را پشت سر گذاشت.
کد خبر: ۷۴۳۰۲

دونالد ترامپ با کسب یک پیروزی قاطع، رقابت مقدماتی جمهوری خواهان را آغاز کرد. او در انتخابات آیووا در سال ۲۰۱۶ شکست خورد اما شب گذشته با پیروزی قاطع انتخابات این ایالت را پشت سر گذاشت. او در مسیر پیروزی در تقریبا تمام ۹۹ شهر آیووا قرار دارد. نیکی هیلی در یکی از شهرها توانست او را با یک رای بیشتر شکست دهد.

به گزارش معاصر بی بی سی اعلام کرد: دونالد ترامپ با کسب یک پیروزی قاطع، رقابت مقدماتی جمهوری خواهان را آغاز کرد. او در انتخابات آیووا در سال ۲۰۱۶ شکست خورد اما شب گذشته با پیروزی قاطع انتخابات این ایالت را پشت سر گذاشت.

نظرسنجی‌ها نشان می‌داد ترامپ برای ماه‌ها پیشتاز بود اما پیروزی امروز او خیره‌کننده بود.

او در مسیر پیروزی در تقریبا تمام ۹۹ شهر آیووا قرار دارد.

نیکی هیلی در یکی از شهرها توانست او را با یک رای بیشتر شکست دهد.

ترامپ با لحن آرام از آمریکایی‌ها خواست که برای شکست دادن جو بایدن و رفع مشکلات جهان، پس از اعلام نتیجه، در یک راهپیمایی شرکت کنند.

نظرسنجی‌ها و مصاحبه‌های اولیه از رای دهندگان جمهوری‌خواه حکایت از آن دارد که جنبش «بزرگی را به آمریکا بازگردانیم» در این ایالت جای پای محکمی دارد.

تقریبا نیمی از رای دهندگان در این ایالت در گفتگو با شبکه سی‌بی‌اس خود را بخشی از این جنبش دونالد ترامپ معرفی کردند.

نظرسنجی‌های روز رای‌گیری در عین حال نشان می‌دهد که رای‌دهندگان جمهوری‌خواه مشکلات حقوقی آقای ترامپ را بی‌اهمیت قلمداد می‌کنند و مهاجرت از مسائل تعیین کننده در رای آنهاست.

 
 
 
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز