تهران ۲۵.۴° كمينه ۲۵.۴°  بیشینه ۲۵.۹۹°
۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۴
مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندر امام:

پتروشیمی بندر امام برای اقتصاد کشور ۲۲ میلیارد دلاری ارزآوری داشته

سپهدار انصاری‌نیک ،گفت: پتروشیمی بندر امام در این ۵۰ سال ۴۵ میلیارد دلار فروش داشته و ۲۲ میلیارد دلار ارزآوری برای اقتصاد کشور داشته است.
کد خبر: ۷۴۳۱۳

به گزارش معاصر، سپهدار انصاری‌نیک امروز (سه‌شنبه، ۲۶ دی‌ماه) در آیین بزرگداشت ۵۰ سالگی شرکت پتروشیمی بندر امام درباره عملکرد تولید و فروش شرکت پس از فراز و فرودهای فراوان به‌ویژه در سال‌های جنگ تحمیلی و صرف زمان برای بازسازی آن گفت: پتروشیمی بندر امام در این ۵۰ سال ۴۵ میلیارد دلار فروش داشته و ۲۲ میلیارد دلار ارزآوری برای اقتصاد کشور داشته است.

وی ادامه داد: این شرکت در این مدت ۲۱ میلیارد دلار از شرکت‌های ملی نفت ایران و پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی خوراک مایع و نفتا خریداری کرده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندر امام با اشاره به اینکه این شرکت از ابتدا تاکنون ۵ میلیارد دلار در پروژه‌های ملی توسعه صنعت پتروشیمی تأمین مالی کرده است، افزود: پتروشیمی بندر امام بیش از یک میلیارد دلار برای شهرستان بندر امام هزینه جاده‌سازی و شهرک‌سازی کرده است.

به گفته انصاری‌نیک، پتروشیمی بندر امام در این سال‌ها ۱۳۵ میلیون دلار در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی در محیط پیرامونی و محلی از ساخت مدرسه، بیمارستان، دانشگاه و کمک به مراکز بهداشتی و فرهنگی هزینه کرده و ۲۵۰۰ خانه و آپارتمان در اختیار جنگ‌زده‌ها قرار داده است. اینها هم‌اکنون در اختیار مردم محلی شهر چمران است و ۴ هزار خانه به کارکنان و اداره‌ها واگذار شد.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۹۵۰۰ نیروی انسانی به‌طور مستمر در این شرکت مشغول کار هستند، افزود: این اشتغال‌زایی تأثیر بسزایی در معیشت مردم منطقه دارد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندر امام تأکید کرد: در طول ۵۰ سال، دانش مهندسی تکامل یافت و متخصصان زیادی در این مجموعه رشد کردند و با افزایش همکاری‌ها می‌توان برای ۵۰ سال آینده نیز برنامه‌ریزی و برای کشور درآمدزایی کرد.

انصاری‌نیک با بیان اینکه بسیاری از طرح‌های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با تأمین مالی این شرکت انجام و خوراک بعضی‌ از مجتمع‌ها تأمین شد، گفت: این شرکت خدمات زیادی به شرکت ملی نفت ایران در تأمین مالی، ساخت و اجرای طرح‌های ان‌جی‌ال‌های ۱۲۰۰، ۱۵۰۰، ۳۱۰۰ و ۳۲۰۰ داشته است.

وی با تأکید بر نیاز پتروشیمی بندرامام به حمایت شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای نو شدن، اظهار کرد: طرح بندر امام نوین مبنای ادامه راه شرکت برای ۵۰ سال آینده به‌منظور افزایش ۳ میلیون تنی ظرفیت تولید و ۹ محصول جدید است تا محصولات این مجتمع به ۴۰ محصول گسترش یابد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندرامام گفت: تولید پایدار، تبدیل شدن به صنعت سبز، به‌کارگیری سامانه‌های تحول دیجیتال، چابک‌سازی شرکت و عمل به مسئولیت‌ اجتماعی بیش از پیش بخشی از چشم‌اندازهای بندر امام نوین است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز