تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵

پیام قدردانی الکساندر نوواک از حضور ایران در همایش «هفته انرژی روسیه»

معاون نخست وزیر روسیه از جواد اوجی بابت مشارکت فعالانه در ششمین همایش بین المللی هفته انرژی روسیه که از ۱۹ تا ۲۱ مهرماه امسال در شهر مسکو برگزار شد، سپاسگزاری کرد.
کد خبر: ۷۴۳۳۳

به گزارش معاصر، الکساندر نوواک از جواد اوجی بابت حمایت‌ها و مشارکت فعالانه در ششمین همایش بین المللی هفته انرژی روسیه که از ۱۹ تا ۲۱ مهرماه امسال در شهر مسکو برگزار شد، سپاسگزاری کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

«عالیجناب!

از جنابعالی بابت حمایت‌ها و مشارکت فعال‌تان در ششمین همایش بین المللی هفته انرژی روسیه (در ادامه - همایش) که از ۱۱ الی ۱۳ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۹ الی ۲۱ مهرماه ۱۴۰۲) در شهر مسکو برگزا شد سپاسگزاری می‌کنم.

هفته انرژی روسیه علاقمندی بالای جامعه تجاری بین‌المللی را برای همکاری در طیف وسیعی از حوزه‌های انرژی با روسیه به نمایش گذاشت.

بیش از پنج هزار نفر از ۸۴ کشور خارجی شامل نمایندگان دولت‌های کشورهای مختلف روسای شرکت‌ها و سازمان‌های عظیم در حوزه انرژی، دانشمندان و کارشناسان در این همایش شرکت کردند.

بیش از ۷۰ رویداد با حضور بیش از ۲۵۰ سخنران در چارچوب برنامه این همایش برگزار شد. رویداد کلیدی در بین برنامه‌های کاری این همایش نشست عمومی با حضور جناب آقای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور فدراسیون روسیه و جناب آقای محمد السودانی، نخست وزیر جمهوری عراق بود که با عنوان "واقعیت جدید انرژی جهانی ایجاد آینده"برگزار شد؛ مدیریت این گفتگو را عبدالحمید مجری شبکه عربی Al Ghad بر عهده داشت.

به لطف حمایت و مشارکت گسترده جنابعالی این همایش در بالاترین سطح سازماندهی و محتوایی برگزار شد و به یک سکوی کلیدی برای گفتگو با شرکای خارجی و توسعه روابط بین المللی در حوزه انرژی تبدیل شد.

از دیدار شما در هفتمین هفته انرژی روسیه که در سال ۲۰۲۴ برگزار می‌شود خوشحال خواهم شد.»

بر اساس این گزارش، ایران و روسیه در حوزه پتروشیمی با توجه به علاقه روس‌ها همکاری خوبی داشته اند، به عنوان مثال یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی برای تأمین صنایع نفت و گاز روسیه، در نیمه نخست سال ۱۴۰۲، حدود ۹ میلیون دلار انواع کاتالیست به این کشور صادر کرد. ارزش صادرات کاتالیست‌ها به روسیه پارسال ۸ میلیون دلار بود که تبادلات امسال گویای روند رو به رشد صادرات این محصولات ایرانی به روسیه است.  

تاکنون سرمایه‌گذاران و شرکت‌های روس قرارداد ۷ میدان نفتی و گازی را با ایران به ارزش ۴.۵ میلیارد دلار نهایی کرده‌اند که بعضی از پروژه‌ها تاکنون ۷ تا ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

ایران و روسیه با دارا بودن بزرگترین ذخایر گازی از فرصت‌های گسترده‌ای برای حضور در بازارهای جهانی انرژی و گاز برخوردار هستند. بر اساس آمار، ایران و روسیه در مجموع بیش از ۳۷ درصد از منابع گازی جهان را در اختیار دارند. روسیه با ۳۵ تریلیون متر مکعب گاز بیش از ۱۹ درصد از ذخایر گازی دنیا را در اختیار دارد. پس از روسیه، ایران با ۳۳ تریلیون ذخایر گازی کشف شده و سهم ۱۷.۱ درصدی در رتبه دوم جای گرفته است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز