تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۲.۷۹°
۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳
منابع رسانه‌های صهیونیستی

هشدار رسانه‌های عبری برای جنگ داخلی؛ آماده باشید

هشدار رسانه‌های عبری برای جنگ داخلی؛ آماده باشید
رسانه‌های عبری با اشاره به برپایی تظاهرات گسترده در خیابان‌های تل‌آویو در سایه اوضاع امنیتی کنونی، خطاب به شهرک‌نشینان نوشتند: برای جنگ داخلی آماده شوید.
کد خبر: ۷۴۳۸۵

به گزارش معاصر، منابع رسانه‌های صهیونیستی پیش‌بینی کردند که با توجه به برگزاری تظاهرات گسترده در سایه شرایط امنیتی کنونی، احتمال وقوع جنگ داخلی در سرزمین‌های اشغالی وجود دارد.

روزنامه هاآرتص، چاپ فلسطین اشغالی نوشت: تصور کنید چه اتفاقی خواهد افتاد هنگامی که جمعیت به خیابان‌ها می‌آیند در حالی که در پس‌زمینه، جنگ شعله‌ور است. خیابان‌ها قابل شعله‌ور شدن و انفجار خواهند بود.

این روزنامه اسرائیلی نوشت: معترضان به عنوان خائنانی معرفی خواهند شد که از پشت به ملت و سربازانش خنجر می‌زنند و با آن‌ها برخورد خواهد شد، به خصوص که میدان مملو از سلاح‌های خودکار و تپانچه‌هایی است که بر مبنای سیاسی واگذاری و توزیع شده است.

کابینه نتانیاهو مثل یک کابوس است

هاآرتص در ادامه گزارش خود کابینه نتانیاهو را به «کابوسی» توصیف کرده که حاکم است و می‌نویسد که این کابینه وعده‌های زیادی داده است و در پایان سال، نتایج آن پیش روی ماست.

این روزنامه افزود: «کابینه اسرائیل اکنون سرگرم تضمین جنگ دائمی در غزه و مرزهای شمالی و شعله‌ور کردن کرانه باختری است و بقای آن به تداوم جنگ تا ابد متکی است».

رسانه عبری با برشمردن بحران‌هایی که از کشته‌شدگان و فرورفتن در باتلاق غزه و مرزهای لبنان آغاز می‌شود و تا قربانی‌شدن اسرای اسرائیلی ادامه دارد، نوشت: «سال ۲۰۲۴ سال بد و تیره‌ و تاری خواهد بود».

هشدار رسانه‌های عبری برای جنگ داخلی؛ آماده باشید

این روزنامه همچنین با اشاره به بحران اقتصادی که رژیم اشغالگر از آن رنج می‌برد، تاکید کرد که این بحران به جوشش و اعتراضات مجدد خواهد انجامید.

هاآرتص افزود: نسخه‌ای از جنگ داخلی در شرف وقوع است و وزارت خارجه در یک چرخش سه‌گانه تکه تکه شده است.

به نوشته این روزنامه، «این هفته مشخص شد که پلیس به عنوان شبه‌نظامی بن‌گویر، وزیر امنیت داخلی مانند قبل از ۷ اکتبر به کار بازگشته است».

طی روزهای اخیر، ده‌ها هزار شهرک‌نشین اسرائیلی در یک جنبش اعتراضی بزرگ که قبلا برای آن فراخوانده شده بود در تل‌آویو تظاهرات کردند و خواستار بازگرداندن اسرای اسرائیلی، سرنگونی کابینه «بنیامین نتانیاهو» و تسریع در برگزاری انتخابات جدید شدند.

شکاف در کابینه نتانیاهو درباره جنگ

طی روزهای اخیر، ده‌ها هزار شهرک‌نشین اسرائیلی در یک جنبش اعتراضی بزرگ که قبلا برای آن فراخوانده شده بود در تل‌آویو تظاهرات کردند و خواستار بازگرداندن اسرای اسرائیلی، سرنگونی دولت نخست‌وزیر «بنیامین نتانیاهو» و تسریع در برگزاری انتخابات جدید شدند.

این در حالی است که روزنامه «فایننشال تایمز» نیز گزارش کرد که نتانیاهو با «واکنش سیاسی خشونت آمیزی» در خصوص راهبردی که برای موضوع زندانیان اسرائیلی دنبال می‌کند، مواجه است.

هشدار رسانه‌های عبری برای جنگ داخلی؛ آماده باشید

این روزنامه خاطرنشان کرد که رهبران مخالف رژیم صهیونیستی و برخی از اعضای کابینه جنگ خواستار تجدیدنظر درباره جنگ هستند.

همچنین روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» نیز در گزارشی آورده است که اختلافات میان اعضای کابینه جنگ رژیم اسرائیل در «مرحله تعیین کننده‌ای» از جنگ در حال علنی شدن است که تهدیدی برای تضعیف استراتژی نظامی اسرائیل به شمار می‌رود.

اخیرا رسانه‌های اسرائیلی به اختلافات فزاینده در کابینه جنگ رژیم اشغالگر از زمان آغاز تجاوزات به نوار غزه در ۷ اکتبر پرداختند.

شبکه ۱۱ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز از شکاف در کابینه خبر داد و خاطرنشان کرد که اختلافات در حال آشکار شدن است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز