تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲
مسابقات جام ملت‌های آسیا 2023

هنگ‌کنگ 0-1 ایران؛ صعود در شب نمایش دور از انتظار

هنگ‌کنگ 0-1 ایران؛ صعود در شب نمایش دور از انتظار
تیم ملی ایران با ارائه یک نمایش پرنوسان توانست بردی اقتصادی را در نبرد با تیم ملی هنگ‌کنگ به‌دست آورد.
کد خبر: ۷۴۳۹۹

به گزارش معاصر، مسابقات جام ملت‌های آسیا 2023 براساس برنامه‌ریزی (AFC) در حال پیگیری است و بعد از آنکه تیم‌های ملی عراق، ژاپن، اندونزی و ویتنام که در گروه چهارم رقابت‌ها حضور دارند، دومین مسابقه‌شان در این دوره از مسابقات را برگزار کردند، نوبت به انجام دوئل تیم‌های ملی هنگ‌کنگ و ایران رسید.

پیش از برگزاری این مسابقه، عراقی‌ها توانستند با خلق شگفتی برابر ژاپن بردی 2 بر یک را به‌دست آورند و تیم ملی اندونزی هم با شگفتی‌سازی بردی یک‌گله را برابر ویتنام به‌دست آورد.

شاگردان امیر قلعه‌نویی بعد از برتری 4 بر یک مقابل فلسطین در بازی نخست، به دنبال کسب دومین برد پیاپی بودند تا صعودشان به مرحله حذفی را مسجل کنند و هنگ‌کنگی‌ها هم بعد از شکست در گام نخست برابر امارات، در سودای آن بودند تا بتوانند جبران‌مافات کنند و با کسب امتیاز در مسابقه امشب، امیدهایشان برای رسیدن به مرحله حذفی را حفظ نمایند؛ به‌ویژه آنکه دوئل شب گذشته تیم‌های ملی فلسطین و امارات هم برنده نداشت و 2 تیم با تساوی 1-1 به کار خود پایان داده بودند.

ترکیب تیم ملی هنگ‌کنگ

یاپ هونگ فای، گربیگ الیور بنجامین، واس نونیز، یوئه زی نام، چان شینیچی (از دقیقه 90: پون پوی هین)، وو چان مینگ (از دقیقه 90: چانگ هی یین)، تان چون لوک، اورتون کامارگو، سون مینگ هیم (از دقیقه 73: وونگ وای)، چان سیو کوان (از دقیقه 73: استفان پریرا) و مت اور (از دقیقه 73: مایکل اودبولوزور)

سرمربی: یورن اندرسن

ترکیب تیم ملی ایران

علیرضا بیرانوند، مجید حسینی (از دقیقه 65: سعید عزت‌اللهی)، محمدحسین کنعانی‌زادگان، رامین رضاییان، میلاد محمدی، روزبه چشمی، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش (از دقیقه 81: احسان حاج‌صفی)، مهدی قایدی (از دقیقه 65: محمد محبی)، مهدی طارمی (از دقیقه 77: امید ابراهیمی) و شهریار مغانلو (از دقیقه 65: کریم انصاری‌فرد)

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

امیر قلعه‌نویی نسبت به دیدار قبلی تصمیم به اعمال 5 تغییر گرفت و به جای شجاع خلیل‌زاده، صادق محرمی، احسان حاج‌صفی، سعید عزت‌اللهی و کریم انصاری‌فرد، سرمربی تیم ملی تصمیم گرفت تا به مجید حسینی، رامین رضاییان، میلاد محمدی، روزبه چشمی و شهریار مغانلو میدان بدهد که البته حضور حسینی به جای خلیل‌زاده اجباری بود؛ چرا که مدافع تراکتور به دلیل مصدومیت قادر به همراهی تیم ملی در مسابقه امشب نبود و مهدی ترابی و آریا یوسفی هم دیگر بازیکنانی بودند که نامش از فهرست تیم ملی در مسابقه امشب خط خورد.

2 تیم از ساعت 21 به وقت تهران در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه و با قضاوت هنا حطاب از سوریه کار خود را آغاز کردند. بازی پایاپای آغاز شد و با وجود آنکه توپ بیشتر در اختیار ملی‌پوشان فوتبال ایران قرار داشت اما هنگ‌کنگی‌ها تقلای بیشتری برای خلق موقعیت گلزنی داشتند و اولین شوت در چارچوب را مت اور زد که علیرضا بیرانوند در اختیار گرفت و بعد از آن، اورتون کامارگو اقدام به شوت‌زنی کرد که شوت او از کنار دروازه تیم ملی ایران به بیرون رفت.

شاگردان قلعه‌نویی رفته‌رفته در تلاش برای خلق موقعیت گلزنی بودند که تلاش‌شان نافرجام بود. در دقیقه 17، اشتباه روزبه چشمی فرصتی ایده‌آل را برای هنگ‌کنگی‌ها به‌وجود آورد که ضربه اورتون کامارگو در مقابل دروازه خالی کیفیت لازم را نداشت و از بالای دروازه به بیرون رفت. بعد از این موقعیت، حملات تیم ملی پردامنه‌تر شد که سرانجام در دقیقه 24، مهدی قایدی روی پاس میلاد محمدی موفق به گلزنی شد تا در اولین موقعیت جدی تیم ملی ایران، اولین گل به‌ثبت برسد. بعد از گلزنی قایدی، حملات ایران ادامه پیدا کرد اما ملی‌پوشان در زدن ضربه نهایی دقت لازم را نداشتند.

خط دفاعی تیم ملی ایران شب پراشتباهی را پشت سر گذاشت و در دقیقه 40، دفع توپ عجیب میلاد محمدی باعث خلق یک فرصت ایده‌آل گلزنی دیگر برای هنگ‌کنگی‌ها شد که این‌بار درخشش علیرضا بیرانوند سد راه گلزنی بازیکن هنگ‌کنگ شد و اجازه نداد دروازه تیم ملی ایران فرو بریزد تا نیمه نخست با برتری یک‌گله ملی‌پوشان فوتبال ایران خاتمه یابد. البته که پیش از پایان نیمه نخست، در آخرین دقایق وقت‌های تلف شده، مهدی قایدی فرصت زدن گل دوم را هم داشت که شوت او برگشت داده شد اما در ریباند بازیکنان ایران ناکام در گلزنی بودند!

2 تیم به مانند نیمه نخست، در نیمه دوم هم در آغاز بازی نمایش نزدیک و پایاپایی داشتند و بازی کم‌افت‌وخیز دنبال می‌شد تا اینکه در دقیقه 61، مصدومیت مجید حسینی باعث ایجاد تغییر اجباری در ترکیب تیم ملی ایران شد. بعد از آنکه نیمه دوم با خلق کمترین موقعیت جدی گلزنی آغاز شد و توپ بیشتر در میانه‌های زمین در گردش بود، رامین رضاییان در دقیقه 72 از روی یک ضربه ایستگاهی خلق موقعیت کرد که واکنش دیدنی دروازه‌بان هنگ‌کنگ سد راه گلزنی او شد.

ملی‌پوشان فوتبال ایران در دقایق پایانی مسابقه با حملات پی در پی به دنبال رسیدن به گل دوم بودند اما بی‌دقتی در زدن ضربات آخر باعث شد تا تلاش شاگردان امیر قلعه‌نویی نافرجام باشد. در وقت‌های تلف شده، هنگ‌کنگی‌ها تلاش خود را به کار بستند تا به گل تساوی برسند و چندین موقعیت نصفه‌ونیمه هم ایجاد کردند اما نتوانستند به خواسته خود برسند تا در یک بازی پرافت‌وخیز و در شبی که خط دفاعی ایران نمایش متزلزل  و ضعیفی را از خود ارائه کرد، شاگردان قلعه‌نویی بردی اقتصادی و یک‌گله را به‌دست آورند.

تیم ملی ایران با پیروزی در مسابقه امشب 6 امتیازی شد و به صدر جدول گروه سوم رقابت‌ها صعود کرد و توانست صعودش به مرحله حذفی را مسجل کند. هنگ‌کنگی‌ها هم با وجود پذیرش دومین شکست پیاپی، همچنان امید به صعود به مرحله حذفی در قامت یکی از 4 تیم برتر سوم دارند. در دور سوم و پایانی مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا 2023، ملی‌پوشان فوتبال ایران روز سه‌شنبه از ساعت 18:30 به وقت تهران به مصاف تیم ملی امارات خواهند رفت و تیم‌های ملی فلسطین و هنگ‌کنگ هم برابر هم صف‌آرایی می‌کنند. فردا (شنبه) مسابقات جام ملت‌های آسیا 2023 با برگزاری 2 مسابقه پیگیری خواهد شد که تیم ملی اردن به مصاف تیم ملی کره‌جنوبی می‌رود و تیم‌های ملی بحرین و مالزی هم رودرروی هم قرار می‌گیرند.

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز