تهران ۲۱.۵۱° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹
سخنگوی دولت:

اگر هزینه‌ها در بودجه افزیش پیدا کند باعث تورم می‌شود

بهادرجهرمی گفت: در استمرار دیپلماسی همسایگی کشور سفر رئیس جمهور فردا به ترکیه انجام خواهد شد و در حوزه‌های اقتصاد، حمل و نقل و تجارت اسناد مهمی به امضا خواهد رسید. در طول ۲ سال فعالیت دولت میزان مبادلات تجاری ایران و ترکیه قریب به ۴۰ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۷۴۴۷۵

به گزارش معاصر، سخنگوی دولت در چهل و هشتمین نشست خبری خود ضمن تسلیت برای شهادت مستشاران ایرانی به دست رژیم صهیونیستی این اقدامات را نتیجه استیصال رژیم صهیونیستی دانست و تاکید کرد: این اقدام نشانی از یکی بودن پشت صحنه داعش و رژیم صهیونیستی دارد.

بهادری جهرمی همچنین حمله آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس به یمن را محکوم و تاکید کرد: از کشورهای عربی و اسلامی انتظار داریم که واکنش مناسب با این موضوع را نشان دهند.

سخنگوی دولت همچنین فرا رسیدن سالروز میلاد امیرالمومنین را تبریک و تهنیت گفت و با اشاره به برپایی مراسم اعتکاف و استقبال مردم از این مراسم پرفیض عنوان کرد: بیش از ۱۶ هزار دانشجوی آقا و ۲۰ هزار دانشجوی خانم برای شرکت در مراسم اعتکاف ثبت نام کرده‌اند که نشان می‌دهد استقبال مردمی خوبی از این مراسم صورت گرفته است.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به ترکیه اظهار کرد: در استمرار دیپلماسی همسایگی کشور سفر رئیس جمهور فردا به ترکیه انجام خواهد شد و در حوزه‌های اقتصاد، حمل و نقل و تجارت اسناد مهمی به امضا خواهد رسید. در طول ۲ سال فعالیت دولت میزان مبادلات تجاری ایران و ترکیه قریب به ۴۰ درصد افزایش یافته و ظرفیت‌های تجاری دو کشور فراتر از انتظار رشد داشته است. علاوه بر دیدار سران دو کشور هشتمین اجلاس تجاری میان دو کشور نیز برگزار می‌شود .

بهادری جهرمی با اشاره به نظارت های ستادی رئیس جمهور تاکید کرد: شاهد برگزاری شانزدهمین نظارت ستادی رئیس جمهور از وزارت ورزش و جوانان بودیم؛ با دوگانه نظارت میدانی و سفرهای استانی و نظارت‌های ستادی در جهت پیشبرد برنامه‌ها و تقویت حرکت را شاهد خواهیم بودم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه شنبه گذشته دهمین پرتاب فضایی موفق در دولت سیزدهم رقم خورد، گفت: در ۱۰ سال گذشته ۱۰ پرتاب فضایی انجام شد و در طول دو سال فعالیت دولت  نیز ۱۰ پرتاب داشتیم و جمهوری اسلامی ایران موفق شد در پرتاب به مدار ۷۵۰ کیلومتر نیز موفقیت داشته باشد.  انشالله پرتاب‌های موفق دیگری نیز خواهیم داشت که دستاوردها و آثار ملموسی در حوزه هواشناسی، تخمین کشت‌های سرزمینی، تخمین آبهای موجود سطحی و حوزه‌های متعدد جمعیتی و همچنین حوادث طبیعی همچون سیل و زلزله شاهد مدیریت عینی خواهد داشت.

بهادرجهرمی در پاسخ به سوال ایرنا پیرامون تغییرات متعدد کمیسیون تلفیق در لایحه بودجه گفت: دولت تمام تلاش خود را در کنترل هزینه های جاری و افزایش منابع واقعی و سوق دادن منابع به سرمایه گذرای های مولد بکار گرفت تا یک بودجه غیر تورم زا با  فراهم کردن امکان رشد اقتصادی ارائه کند و بتواند به سمتی حرکت کند تا جلوی هر گونه افزایش هزینه جاری بدون پیش بینی منابع  را بگیرد و مانع خلق تورم و آثار آن در زندگی معیشیتی مردم وارد  شود.

سخنگوی دولت به آمارهای نگران کننده پیرامون افزایش هزینه ها در بودجه اشاره کرد و تاکید کرد: آنچه شنیدیم ۳۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش هزینه ها در بودجه صورت گرفته  و حتی تا دو برابر این رقم هم تخمین زده شده است. اما تلاش و مساعدت  و همکاری دولت و مجلس در جهت کنترل و مهار عوامل خلق تورم است و این مهمترین اولویت مردم است و انتظار می رود همکاری متقابلی بین مجلس و دولت و کمیسیون ها در پیش بینی منابع و هدفگذاری در سقف منابع واقعی صورت بگیرید. 

 گفت: باید از تجارب گذشته درس گرفت چرا که افزایش هزینه ها بدون پیش بینی منابع چیزی جز  اثر خلق تورم ندارد.

بهادری جهرمی درباره اقدامات دولت در حوزه بکارگیری علم و فناوری نوین در حوزه کشاورزی، گفت: در حوزه کشاورزی برنامه توسعه ماشینی سازی با اتکا به فعالیت‌های دانش‌بنیان کشور در دولت و در سند تحول و هم در سایر تصمیمات در دستور کار قرار داشته است. شاهد رشد ۳۱ درصدی تامین ماشین آلات کشاورزی بودیم. افزایش ۴ برابری به کارگیری پهپادهای کشاورزی داشتیم. برای اولین بار دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی پیش بینی شد. این اقدام و اقدامات مشابه موجب شده که ۷۸ درصد در حوزه شرکتهای دانش بنیان کشاورزی داشته باشیم. از ۲۸۰ شرکت در ماه‌های اخیر به ۵۸۰ شرکت دانش بنیان در حوزه کشاورزی رسیده‌ایم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز