تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲
سخنگوی ستاد انتخابات کشور:

۴ و ۵ بهمن اسامی داوطلبان تاییدصلاحیت شده خبرگان ابلاغ می‌شود

۴ و ۵ بهمن اسامی داوطلبان تاییدصلاحیت شده خبرگان ابلاغ می‌شود
سخنگوی ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه روزهای ۴ و ۵ بهمن مراتب بررسی صلاحیت‌ها به داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری ابلاغ می‌شود، گفت: اسامی نهایی داوطلبان تایید صلاحیت شده نیز در روز ۱۹ بهمن اعلام خواهد شد.
کد خبر: ۷۴۴۸۷

به گزارش معاصر، محسن اسلامی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه روزهای ۴ و ۵ بهمن مراتب بررسی صلاحیت‌ها به داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری ابلاغ می‌شود، اظهار کرد: بلافاصله پس از اینکه شورای نگهبان اسامی داوطلبان را اعلام کرد، ما این اسامی را در اختیار فرمانداری‌ها قرار می‌دهیم تا به اطلاع داوطلبان رسانده شود.

وی ادامه داد: داوطلبانی که اعتراض دارند، از روز ۶ تا ۸ بهمن به مدت سه روز فرصت اعتراض دارند و شورای نگهبان هم ۱۰ روز یعنی از ۹ تا ۱۸ بهمن فرصت رسیدگی به این اعتراضات را خواهد داشت. اسامی نهایی داوطلبان تایید صلاحیت شده نیز در روز ۱۹ بهمن اعلام خواهد شد و داوطلبان از روز ۲۵ بهمن تا ۹ اسفند فرصت تبلیغات خواهند داشت. از روز ۲۰ تا ۲۲ بهمن هم فرصتی برای تغییر حوزه انتخابیه داوطلبان انتخابات خبرگان رهبری در نظر گرفته شده است.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره فرایند اجرای انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: تا ۱۵ روز قبل از روز رای‌گیری این فرصت برای داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی وجود دارد که یک بار حوزه انتخابیه خود را تغییر دهند. این جابجایی باید در هیات اجرایی، نظارت و شورای نگهبان از ناحیه حوزه انتخابیه مقصد مورد تایید قرار گیرد. فرصت این داوطلبان از روز ۱۹ بهمن برای جابجایی حوزه انتخابیه آغاز می‌شود البته ما در حال مذاکره و جمع‌بندی با شورای نگهبان هستیم تا این فرصت را زودتر شروع کنیم ولی در حال حاضر فرصت جابجایی حوزه انتخابیه از ۱۹ بهمن به مدت ۵ روز خواهد بود.

اسلامی درباره امکان انتشار اسامی تایید صلاحیت شده جدید از سوی شورای نگهبان گفت: براساس اطلاعی که داریم امکان انتشار لیست جدید قبل از ۱۹ بهمن از سوی شورای نگهبان وجود دارد.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی فناوری و عوامل اجرایی انتخابات، افزود: تا روز ۱۱ بهمن همه عوامل اجرایی حوزه‌های انتخابیه معرفی خواهند شد. با همکاری دولت، اعتبارات لازم برای اجرای فرایند انتخابات نیز در اختیار ۳۱ ستاد انتخابات قرار گرفته است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز